مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت : هدف بهزیستی فقط سازش زوجهای متقاضی طلاق نیست بلکه رصد مشکلات پس از سازش زوجها نیز در دستور کار بهزیستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: 33 درصد از مشاوره زوج هایی که برای طلاق به مراکز مشاوره و مراکز مداخله در بحران بهزیستی مراجعه می کنند، به سازش منجر می شود.
ولی الله نصر گفت: هدف بهزیستی فقط سازش زوجهای متقاضی طلاق نیست بلکه رصد مشکلات پس از سازش زوجها نیز در دستور کار بهزیستی است.
وی خشونت خانوادگی و طلاق عاطفی را از جمله معضلات خانواده ها پس از سازش و انصراف از طلاق عنوان کرد و ادامه داد: در بهزیستی از طریق مشاوره و مددکاری سعی در رفع این مشکلات داریم.
وی با اشاره به وجود 170 پایگاه مداخله در بحران در بهزیستی کشور، اظهار داشت: مراکز مشاوره کاهش طلاق و مراکز مداخله در بحران بهزیستی در سالجاری از نظر نیروی انسانی متخصص تقویت می شوند و فعالیت این مراکز با اهتمام بیشتری انجام می شود.
وی توسعه مراکز مداخله در بحران و کلینیک های مددکاری به منظور ارایه مشاوره تخصصی تر به منظور کاهش طلاق در کشور را از جمله هدف گذاریهای دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور برای سال جاری عنوان کرد.
نصر بر فرهنگسازی برای استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی و مجازی در دنیای امروز در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: ماهواره و فضای مجازی از جمله ابزارهایی هستند که در صورت برنامه ریزی تخریبی هدفمند، مستمر و با اعمال مدیریت از خارج از کشور، ممکن است منجر به شکستن قبح بسیاری از مسایل می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه بهزیستی مداخله در بحرانهاست، افزود: متصدیان فرهنگی جامعه نیز باید برای فرهنگسازی مناسب و معرفی جایگزین مناسب ابزارهای ارتباطی و یا استفاده صحیح از آن برنامه ویژه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور آشنایی زوجها از طریق اینترنت و فضاهای مجازی را انتخابی ناپخته برای ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این موارد دخالت خانواده های زوج ها و نبود شناخت لازم زوجین از هم به دلیل آشنایی از طریق ابزار های شناختی غیردقیق از عوامل اختلافات خانوادگی که به مشاوره می انجامد است/س
برچسب ها: بهزیستی ، طلاق ، سازش ، نصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.