ربیعی‌زاده طی بررسی شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر بر روی هزار و 25 نفر از معتادین انجام داد 11درصد آنها بی‌سواد، 6درصد آنها بیکار مطلق و 64 درصد آنها از نظر سنی از قشر جوان جامعه بودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد ربیع‌زاده رئیس شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران در افتتاحیه مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: طی بررسی که بر روی هزار و 25 نفر از افراد تحت درمان شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران از تاریخ 92.12.24 تا 93.02.10 انجام شد حدود 11درصد از این افراد بی‌سواد،‌89درصد آنها دارای سواد در مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد بودند و 66درصد آنها مدرک تحصیلی سیکل داشتند بنابراین نمی‌توان بی‌سوادی را عامل اعتیاد دانست اگرچه سطح سواد می‌تواند عامل بازدارنده این امر باشد.

وی افزود: حدود 6درصد از این افراد بیکار مطلق هستند و 94 درصد آنها شاغل‌اند و 655 نفر از آنها از سنین بین 18تا40سال بودند که نشان می‌دهد 64 درصد آنها از سن جوان جامعه می‌باشند.

ربیع‌زاده تصریح کرد: در گذشته از مواد مخدر به عنوان درمان دارویی استفاده می‌شد اما امروزه این امر موجب آلوده ساختن محیط اجتماعی،‌ خانواده و فرد شده است.

رئیس شورای هماهنگی ستاد مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: مواد مخدر می‌تواند آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی زیادی را به همراه داشته باشد به طوریکه در سال گذشته 8هزار و 440نفر را تحت درمان قرار دادیم و هزار و 500نفر از معتادین متجاهر زیر پوشش خود قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این مراکز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد داشته باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: رئیس ، شورای ، هماهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار