"دنیل کورتزر" سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو با انتقاد از مداخلات رژیم صهیونیستی در امور داخلی آمریکا گفت که این رژیم باید بداند که امریکا یک کشور مستقل است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، "دنیل کورتزر" سفیر سابق آمریکا در اسرائیل با ارزیابی دخالت کابینه نتانیاهو در سیاست داخلی واشنگتن تأکید کرد: روابط رهبران اسرائیل و آمریکا هیچ زمانی به اندازه امروز بد نبوده است.

کورتزر که در مراسم افتتاحیه نشست ملی سازمان "جی استریت" سخنرانی می‌کرد، گفت: میزان مداخله کابینه اسرائیل در سیاست داخلی ما در چند سال گذشته، بیش از حد معمول بوده و چناچه ما عکس این رفتار را انجام می‌دادیم، طوفان به پا می‌شد.

"جی استریت" یک  نهاد غیرانتفاعی در آمریکا است که هدفش ارتقاء رهبری آمریکا در پایان دادن به منازعه میان اعراب،  فلسطین و رژیم صهیونیستی به صورت دیپلماتیک و صلح آمیز است.

کورتزر ادامه داد: بی پرده میگویم  اگر رهبر اسرائیل آمریکا را به عنوان یک کشور مستقل نپذیرد، ما به مشکل برمیخوریم.

وی گفت: برخلاف روابط  ما را در حوزه‌هایی دیگر از جمله امنیت، اطلاعات و همکاری های اقتصادی، روابط سیاسی ما هیچ زمانی تا این اندازه نگران کننده نبوده است چون روابط رهبران تل آویو و واشنگتن امروز بسیار بد است.

کورتز ادامه داد : نتانیاهو به دلایلی که تنها وی قادر به توضیح آن‌ها است، به اوباما اعتماد ندارد و  اوباما  هم به دلایلی که باز هم خود وی قادر به توضیح آن‌ها است، به نخست وزیر اسرائیل اعتماد د ندارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، سابق ، امریکا ، اسرائیل ، روابط ، بد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار