نخست‌وزیر اسکاتلند دخالت اوباما در موضوع استقلال این کشور را حاکی از نگرانی شدید انگلیس از شکست در همه‌پرسی 18 سپتامبر دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روزنامه گاردین، الکس سالموند، نخست‌وزیر اسکاتلند، دخالت اوباما در موضوع استقلال این کشور را حاکی از نگرانی شدید انگلیس از شکست در همه‌پرسی 18 سپتامبر دانست.


سالموند در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی تصریح کرد، "آقای کامرون حق دارد درباره نتایج این همه‌پرسی نگران باشد، چرا که طبق نتایج نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده است، 46 درصد مردم با استقلال موافق هستند."


سالموند در ادامه سخنان خود با مجری این شبکه افزود، "زمانی که شنیدم باراک اوباما اعلام کرده است با جدایی اسکاتلند از انگلیس مخالف است، بسیار تعجب کردم چرا که قبلا آمریکا موضع خود را در این رابطه خنثی اعلام کرده بود. کاملا واضح است که دیوید کامرون به هرکس که بتواند با گفتن هر چیزی او را در این شرایط یاری کند، التماس می‌کند.


گزارش ها حاکی از این موضوع است که قبل از برگزاری کنفرانس بروکسل، کامرون از اوباما خواسته است این موضوع را مطرح کند و مخالفت خود با استقلال اسکاتلند را بیان نماید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار