دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت:ایرانیان خارج از کشور دارای پتانسیل سرمایه‌ای هزار میلیارد دلار تا چهار هزار میلیارد دلار هستند که باید از این ظرفیت‌ آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی دبیر کل دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در نشست مشترک این شورا با مجمع خیرین سلامت گفت: امیدواریم در فصل جدید شروع به کار دبیرخانه شورای عالی امور  ایرانیان خارج از کشور بتوانیم در راستای اهدافی که متاسفانه در سی و پنج سال اخیر درباره ایرانیان خارج از کشور به آن کمتر توجه شده است وارد عمل شویم.
 
وی افزود: ما از نه ماهی که در این شورا کار خود را آغاز کرده‌ایم در سه مقطع واکابی، تصویب و حرکت به سوی جلو در جهت بهبود روابط با ایرانیان اقدام کرده‌ایم.
 
شهیدی تصریح کرد:با توجه به اینکه در کارنامه کاری گذشته‌ این شورا ابهامات سیاسی بود تصمیم گرفتیم که در مقطع اول یک شفاف سازی را درباره اقدامات صورت گرفته انجام دهیم سپس در جهت فعالیت‌های مربوط به ایرانیان خارج از کشور وارد عمل شویم.
 
دبیر کل دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد: دوستانه ما توانسته‌اند در نه ماه گذشته به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند.
 
وی تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم ظرفیت‌های جدیدی در عملکرد فعلی شورا شناخته شده است لذا بر این اعتقادم که باید رابطه ما با ایرانیان خارج از کشور به درستی انجام شود و در داخل کشور نیز شرایط لازم برای استفاده از ظرفیت چند میلیونی ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.
 
شهیدی با بیان اینکه ما آمده‌ایم حلقه وصل نیروهای خارج از کشور با داخل شویم خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها نگاه رادیکال محور و تهدیدی به ایرانیان خارج از کشور دارند که باید بگویم این درباره همه‌ ایرانیان خارج از کشور صدق نمی‌کند و شاید اقلیت کوچکی در میان آنها دارای مشکلاتی باشند.
 
وی تاکید کرد: تلاش ما این است که هویت ایرانیان خارج از کشور را بازسازی کنیم و وحدت را بین آنها ایجاد کنیم زیرا اعتقاد داریم هویت ایرانی باید حفظ شود.
 
دبیر کل دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه هویت هر ایرانی اهرم قدرت آن محسوب می‌شود اظهار داشت: ما معتقدیم باید ایرانی تبار‌هایی نیز که در جهان حضور دارند و دلشان برای ایران می‌تپد شناسایی شوند و از ظرفیت‌های آنها در جهت پیشرفت کشور باید استفاده شود.
 
شهیدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی این را داشت که جنگ هشت ساله را نیز مدیریت کند ما در بحث ایرانیان خارج از کشور نیز می توانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنها استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور دارای سرمایه هزار میلیارد تا چهار هزار میلیارد دلاری هستند از این سرمایه ایرانیان خارج از کشور می‌توان به خوبی استفاده کرد از این رو باید قدم بزرگی را برای ایرانیان خارج از کشور برداشت.
 
 
وی تاکید کرد:حرکت در مسیر همکاری با ایرانیان خارج از کشور عزم ملی را می‌طلبد و شورای عالی ایرانیان به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد لذا ضرورت ایجاد یک ائتلاف بزرگ برای بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور و استفاده از توان و ظرفیت آنها ضروری است.
 
وی با بیان اینکه  از مجمع خیرین سلامت به دلیل امضای این تفاهم‌نامه با شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تشکر می‌کنیم خاطر نشان کرد: با  امضای این تفاهم نامه ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در جهت مشارکت  داشته باشند و در جهت حضور در مجمع خیرین سلامت با آنها وارد همکاری شوند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایرانیان ، کشور ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار