این تعداد یوزپلنگ در دو ماه اول امسال در گله های مختلف دیده شده و نشان دهنده شرایط مطلوب این گونه نادر در این منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده 12 قلاده یوزپلنگ در منطقه توران این استان خبر داد.
عباسعلی دامنگیر گفت: این تعداد یوزپلنگ در دو ماه اول امسال در گله های مختلف دیده شده و نشان دهنده شرایط مطلوب این گونه نادر در این منطقه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 17 مورد یوزپلنگ در گله های دو، چهار و پنج قلاده ای در این منطقه مشاهده شده است گفت: مشاهده 12 مورد در سال 93 بیانگر شرایط مطلوب زیستگاهی از نظر تغذیه و محیط مناسب است.
دامنگیر، مشاهده گله پنج قلاده ای از یوز در این منطقه برای اولین بار را بی نظیر خواند و گفت: بر اساس مشاهدات قریب 20 قلاده یوزپلنگ در ذخیره گاه توران وجود دارد اما برای بررسی شمار این گونه طرح بررسی وضعیت گونه نادر یوزپلنگ در این استان در حال اجراست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: مشاهده این تعداد یوزپلنگ در منطقه توران نشانگر شرایط مطلوب جمعیت گوشت خوار که تغذیه این گونه محسوب می شود نیز است.
آمار دقیقی از جمعیت یوزپلنگ در ایران به علت خجالتی بودن و کمتر در معرض دید قرار داشتن یوز وجود ندارد اما بر اساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای بین المللی بین 70 تا 120 قلاده در استانهای مختلف ایران وجود دارد/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.