استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد به خوزستان از مسیر سد کارون 4 در تابستان امسال تکمیل و بازگشایی می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

قاسم سلیمانی دشتکی در جمع دهیاران، بخشداران و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: مراحل نهایی پروژه جاده کارون 4 (جاده جایگزین شهرکرد - ایذه) در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه جاده دهستان موگویی در شش ماه از سال به دلیل بارش برف مسدود می شود، گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات و مصالح جاده سازی برای مسیرهای این دهستان اختصاص یافته است.
سلیمانی به این نکته نیز اشاره داشت که در فصل سرما راه ارتباطی حدود 16 روستا در این منطقه با مرکز شهرستان کوهرنگ قطع می شود، و با توجه به اینکه ساخت راه در این مسیر توجیه اقتصادی ندارد اما روستاییان این دهستان نیز تمایلی به تجمیع در یک منطقه ندارند .
وی افزود: براین اساس دولت بهسازی مسیر سوشه الیگودرز در استان لرستان که راه ارتباطی این دهستان در فصل سرما با مراکز شهری است را آغاز کرده و از گردنه عسل کشان در چهارمحال و بختیاری نیز زیر ساخت های این مسیر بهسازی می شود .
استاندار چهارمحال و بختیاری تجهیز ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری به پایگاه هوایی و ساماندهی آتش نشانی های روستایی را از دیگر اقدامات دردست اجرای استانداری برای توسعه روستاها دانست.
قاسم سلیمانی میزان اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری را 224میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و 140میلیارد ریال اعتبارات حاصل از فروش نفت عنوان کرد و گفت: با پیگیری های استانداری و بر اساس مصوبه اسفندماه گذشته برای سال جاری 740میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافت که بیش از دو برابر کل بودجه سال 92 بوده است .
وی افزود: اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال نیز از طریق چانه زنی با مسئولان کشوری برای اجرای برخی پروژه های استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به تعدد مالکیت و خرده مالکی در اراضی کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات اجرای طرح های کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: راهکار موثر برای حل این مشکل یکپارچه سازی اراضی با حفظ مالکیت است و روستاییان باید با توافق و یکپارچه سازی اراضی در جهت توسعه روستاها گام بردارند.
وی از وجود 835 روستا در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار داشت: 766 روستا از این تعداد دارای سکنه است که 367 روستای آن فاقد شوراست.
سلیمانی شورا و دهیاری ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و افزود: برای تشکیل شورا در این روستاها هرچه سریعتر باید اقدام شود تا صدای مردم این روستاها نیز به گوش مسئولان برسد.
این جلسه با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و جمعی از نمایندگان، بخشداران 25 بخش و 400دهیار از 9 شهرستان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.