معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح های روستایی که با مشارکت مالی مردم اجرایی شود، از تسهیلات ملی برخوردار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید ابوالفضل رضوی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر، بخشداران و دهیاران استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: معاونت توسعه روستایی کشور در نظر دارد درصورت آمادگی دهیاری ها، برای اجرای طرح های روستایی که با مشارکت مالی مردم اجرا می شود، تسهیلاتی معادل سه برابر سرمایه مردمی با نرخ چهار درصد بهره ارائه دهد.
وی راه اندازی دو شرکت و واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری از محل یارانه های دریافتی مردم را با همکاری استانداری در هر دهستان، لازمه جذب این تسهیلات بیان کرد.
رضوی با اشاره به اینکه این اقدام زمینه ساز اشتغال و توسعه روستایی و همچنین جذب مشارکتهای مردم است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری نخستین استان در کشور است که چنین پیشنهادی را از سوی معاونت توسعه روستایی کشور دریافت می کند .
وی از تدوین برنامه بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه کشور خبرداد و گفت: دهیاران و اعضای شوراها هرچه سریعتر مشکلات روستاها و شهرهای خود بخصوص در مناطق محروم را شناسایی و برای تخصیص بودجه و اعتبار ارائه کنند .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نبود استراتژی مشخص و برنامه واحد، تبعیض در خدمات رسانی بین شهر و روستاها و ضعف حمایت فرهنگی از روستاها سه مشکل اساسی جامعه روستایی است، گفت:با تشکیل شورای هماهنگی سازمان و نهادهای کشور به زودی شورای عالی توسعه روستایی کشور نیز برای بررسی مشکلات روستاییان تشکیل خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.