مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کنترل صنایع آلاینده همچنان جزو برنامه های حفاظت محیط زیست استان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ،حسن عباس نژاد در اولین جلسه شورای معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: پيگيري در جهت كنترل صنايع آلاینده از جمله ايزوگام ها ، كشتارگاهها ، پودر ضايعات ، پودر هاي ميكرونيزه ، واحدهاي توليد قير سفت و دميده و ساير واحدهاي آلاينده از طريق اجراي سيستم هاي كنترل آلودگي و توسعه پايش زيست محيطي و نظارت بر واحدهاي موصوف توسط معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کاملا پی گیری می شود.

در جلسه کارشناس بررسی آلودگی آب و خاک تعداد 12 پروند ه از واحدهای صنعتی و تولیدی که از نظر استقرار مورد اعتراض متقاضیان قرارگرفته بود بصورت پاورپوینت ارائه شد و معاونان و مسوولان حفاظت محیط زیست نظرات خودر ا رد این زمنه ارائه کردند.

در این جلسه طی بحث و تبادل نظر، برخی از پرونده هایی که ازنظر استقرار مورد موافقت اعضای شورای معاونین استان بود موافقت و با بعضی از آنها که از نظر استقرار مورد مخالفت بودند مخالفت و دستورات لازم صادر شد.

همچنین ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای تابعه نیز موظف شدند نسبت به تهیه گزارشات مستمر از وضعیت آلاینده های شهرک های صنعتی وواحد های صنعتی،تولیدی و خدماتی اقدام کنند. وبه منظور جلوگیری از هرگونه توسعه و ساخت و ساز واحد های صنعتی نظارت کامل از سوی نظارت و بازرسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ساير دستگاههاي اجرايي ذيربط بعمل آید.

از مصوبات دیگر این جلسه تهیه و ارائه گزارشی از سوی مديريت شهرك هاي صنعتي استان در محورهاي لازم از جمله اهداف، برنامه ها، اهميت موضوع ، اولويت و بررسي تخصصي آلاينده هاي هوا در شهرك هاي مختلف بود ./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.