لزوم حمایت از هنرمندان توانمند عرصه تأتر که به هر دلیل امکان بروز و پرورش استعدادهایشان را پیدا نکرده‌اند از مهمترین اهداف جشنواره ی شمسه بوده است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره شمسه، "رحمت امینی" دبیر بخش تأتر جشنواره "شمسه" با بیان این مطلب افزود: تفاوت آثار راه یافته به بخش تأتردر این دوره از جشنواره های شمسه، انتخاب آثاری بود که به لحاظ کیفی ساختار زیبایی شناسانه را رعایت کرده باشند.

وی گفت: بیشتر آثار راه یافته در بخش تأتر نگاه منتقدانه و اجتماعی قابل قبولی داشته که امیدواریم در دوره های آینده با از میان برداشتن محدودیت زمانی شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.

امینی خاطر نشان کرد: از میان 170 اثر، 30 اثر به مرحله نهایی راه یافته که در نهایت 4 نمایش در ایوان شمس اجرای زنده داشته اند
.
گفتنی است؛ در میان اسامی داوران نهایی بخش تأتر جشنواره های شمسه نام بزرگانی همچون بهزاد فراهانی و  ایرج راد به چشم می‌خورد.

بنابر این گزارش؛ سری جشنواره های شمسه به همت معاونت فرهنگی –اجتماعی شهرداری تهران، دوازده محور فرهنگی هنری همچون فیلم، تئاتر، قرآن، نهج البلاغه، دعا و نیایش، عکاسی،  کاریکاتور، مجسمه سازی، نقاشی و گرافیک، خوشنویسی، سرود و موسیقی را پوشش داده و از ویژگی‌های این جشنواره، برگزاری آن در محلات تهران است.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: شمسه ، تئاتر ، نمایش ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار