تفاهم نامه صدور اسناد اراضی کشاورزی با تاکید بر نقشه حد نگاری اراضی کشاورزی استان فارس بین معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس امور اراضی کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امضا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : تهیه ، تدوین و اصلاح دستورالعمل های مباحث حقوقی مرتبط با صدور اسناد در بخش انفال، اصلاح هندسی مرز ملی و مستثنیات کلیه پلاک های استان و تصویب آن در کمیته فنی ممیزی استان با تامین منابع مالی و تعیین جدول زمانی بر اساس اعمال تعهدات طرفین به مدت 18 ماه، بخشی از تعهد ذکر شده در تفاهم نامه است.

وی از تامین منابع مالی از سوی سازمان امور اراضی کشور به مبلغ 42 میلیارد ریال برای تکمیل نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی فارس خبر داد و افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات اراضی واگذاری و مستثنیات در بستر اینترنت، گامی مهم در صدور اسناد اراضی کشاورزی برداشته می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ایجاد سطح دسترسی به تصاویر ماهواره ای زمین مرجع شده برای اصلاح هندسی نقشه های انفال اشاره کرد و ادامه داد: اطمینان سازی مالکیت زمین به مردم یکی از مهم ترین اهداف کاداستر اراضی است.

خدا کرم جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نیز از تبدیل شدن فارس به عنوان الگویی کم نظیر در اجرای طرح کاداستر خبر داد و گفت: فعالیت های انجام گرفته در استان فارس می تواند در سراسر کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور، در نشست مشترک با کارکنان مدیریت امور اراضی استان فارس بر تقویت مدیریت امور اراضی استان ها در آینده نزدیک برای پیشبرد اهداف سازمان امور اراضی خبرداد و افزود: برنامه هائی برای حمایت از همکاران مدیریت امور اراضی در سطح استان تدوین شده که ان شاالله به زودی اعمال می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: انعقاد ، صدور ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.