معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: تمام دام‌های عشایر کوچنده استان زیرپوشش بیمه دام قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهلول تکلوی  در نشست شورای عشایری اردبیل اظهار کرد: امسال 66 هزار و 500 نفر از عشایر در قالب 12 هزار و 818 خانوار و با 5/1 میلیون واحد دامی از قشلاقات استان به سوی ییلاقات استان کوچ می‌کنندو همه دام‌های این عشایر زیرپوشش بیمه قرار دارند.

وی گفت: عشایری که تقویم زمانی کوچ را رعایت کنند از خدمات واکسیناسیون و تامین علوفه دام‌هایشان در طول مسیر برخوردار خواهند شد و شرکت پشتیبانی امور دام استان تمام سعی خود را به منظور تهیه علوفه مورد نیاز دام‌ها به خصوص جو انجام خواهد داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: در طول مسیر کوچ عشایر از طریق اکیپ‌های سیار، آب شرب و سوخت فسیلی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و بر کوچ آنان به صورت مرتب و منظم نظارت می‌شود.

تکلوی افزود: اکیپ‌های سیار دامپزشکی نیز با انجام واکسیناسیون و قرنطینه دامی در طول مسیر کوچ ارائه خدمات خواهند کرد و همه اخبار و اطلاعیه‌های فنی و ضروری از طریقپیام انبوه و رسانه ملی و استانی به اطلاع آنان خواهد رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.