رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری از برپایی جشن 40 سالگی تاسیس این دانشگاه خبر داد.

محمدعلی بهمنیار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در جلسه هماهنگی پذیرش دانشجو در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم کشاورزی میاندورود گفت: این مجموعه از 40 سال پیش تاکنون منشا خدمات علمی مهمی در استان و کشور بوده است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: این دانشگاه از مراکز مهم دانشگاهی استان از گذشته تاکنون بوده ‌که قبل از انقلاب در گستره استان‌های مازندران و گلستان فعالیت میکرد.

وی افزود: دانشگاه کشاورزی ساری پس از انقلاب به سه دانشگاه در مازندران به مرکزیت بابلسر و یک دانشگاه در گرگان تقسیم شد.

بهمنیار با اشاره به تعطیلی این دانشگاه در سالهای نخست انقلاب افزود: بالاخره پس از سه سال تعطیلی در سال 62 شاهد راه‌اندازی مجدد آن بودیم.

این مسئول با بیان اینکه دانشکده کشاورزی میاندورود در زمینی به مساحت 20 هکتار بنا شده است، افزود: در حال حاضر 125 عضو هیئت علمی در دانشگاه کشاورزی ساری عضویت دارند که 114 نفر از آنها PHD دارند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به کاستی‌هایی که در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارد، افزود: حتی برای استقرار استادان نیز اتاق نداریم.

وی به فراز و نشیبهای دانشگاه در طول سالهای گذشته و سرگردانی برخی دانشجویان و مسئولان دانشگاه در این سالها اشاره کرد و افزود: همدوره‌های ما پس از اخذ کاردانی به دلیل برداشته شدن دوره کارشناسی از این دانشگاه مجبور به ادامه تحصیل در استانهای دیگر شدند.

بهمنیار به تحصیل تعداد 130 دانشجوی دکتری در دانشکده میاندورود اشاره کرد و افزود: به دلیل کم بودن تعداد دانشجویان فوق این دانشکده به نظر ساکت و آرام میآید.

وی به ممنوعیت ساخت و ساز در دانشکده کشاورزی میاندورود در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: به این دلیل هیچ خوابگاهی در دانشکده میاندورود نداریم و بدون آن پذیریش دانشجویان دیگر ممکن نیست.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات را مسئله رفت و آمد دانشجویان دانست و افزود، در صورت همکاری مسئولان شهری میتوانیم از پاییز دانشجوی جدید برای این دانشکده بگیریم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری در پایان از برپایی جشن 40 سالگی دانشگاه کشاورزی ساری در آینده نزدیک خبر داد./س

برچسب ها: برپایی ، ساری ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.