سینماگران مصری از تصمیم مقامات مصری به جلوگیری از ورود کارگردان برجسته سوری به مصر انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سینماگران مصری روز یکشنبه از تصمیم مقامات مصری به جلوگیری از ورود "محمد ملص" کارگردان برجسته سوری به مصر انتقاد کردند. 

قرار بود ملص ریاست کمیته داوران را در بخش فیلم های مستند در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های مستند و کوتاه در اسماعیلیه مصر برعهده بگیرد. این جشنواره روز سه شنبه گذشته آغاز شد. 

مسئولان این جشنواره ماه گذشته اعلام کردند ملص ریاست کمیته داوران را در این جشنواره بر عهده خواهد داشت و در این جشنواره از او تقدیر خواهد شد و دو فیلم او نیز به نمایش در خواهد آمد. 

سینماگران مصری در بیانیه ای اعلام کردند تصمیم مقامات مصر را به جلوگیری از ورود محمد ملص به مصر به علل اعلام نشده محکوم می کنند در حالی که او به عنوان رئیس کمیته داوران در بخش فیلم های مستند در جشنواره ای که وزارت فرهنگ مصر برگزار می کند انتخاب شده بود. 

این بیانیه می افزاید، امضا کنندگان این بیانیه مخالفت خود را با از سرگیری ممنوعیت ها و محدود کردن آزادی ها با هر توجیهی اعلام می کنند. 

شماری از کارگردانان معروف مصری از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند. 

جشنواره فیلم اسماعیلیه در چهار بخش فیلم های مستند بلند ، فیلم های مستد کوتاه ، فیلم های داستانی کوتاه و کارتون برگزار می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار