"خوزه مانوئل باروسو " رئیس کمیسیون اروپا بر حمایت مشروط از روند آشتی بین گروه های فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در اسرائیل بر حمایت مشروط از روند آشتی بین گروه های فلسطینی تاکید کرد.

باروسو این حمایت را به پذیرش اصل خودداری از خشونت از سوی دولت جدید فلسطین منوط کرد.

باروسو این حمایت را به پذیرش اصل خودداری از خشونت از سوی دولت جدید فلسطین منوط کرد.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در فلسطین اشغالی اعلام کرد در صورتی که دولت جدید فلسطین اصل عدم خشونت را رعایت کند، باید از آشتی میان فلسطینی ها حمایت کرد.

 دولت جدید وحدت ملی فلسطین مرکب از شخصیت های مستقل، اما تحت حمایت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، دوشنبه گذشته سوگند یاد کرد. جامعه جهانی از دولت جدید فلسطین حمایت کرد اما اسرائیل که آن را رد کرده است، برای تلافی جویی شهرک سازی های گسترده ای را آغاز کرد.

باروسو در کنفرانسی درباره امنیت در شهر هرتزیلیا اعلام کرد آشتی میان فلسطینی ها باید در جهت منافع توافقنامه آینده صلح  مورد حمایت قرار گیرد.

با وجود این باروسو سه شرط تعیین کرد که باید توسط دولت جدید فلسطین رعایت شود: عدم خشونت، جستجوی راه حل دو کشور و حل و فصل بحران به روش مسالمت آمیز با پذیرش توافقنامه های پیشین و به رسمیت شناختن اسرائیل.

بعد از اعلام ناگهانی توافق آشتی میان حماس و سازمان آزادی بخش فلسطین در پایان ماه آوریل، اسرائیل مذاکرات صلح را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد با دولت تحت حمایت جنبش اسلامی حماس مذاکره نخواهد کرد.

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه اعلام کرده بود دولت وحدت ملی فلسطین با حمایت سازمان تروریستی حماس، تدابیری فلسطینی علیه صلح و حمایت از تروریسم است.

باروسو از اسرائیل و فلسطینی ها خواست شجاعت سیاسی را برای اقدام به صلح به دست آورند.

باروسو افزود وضع فعلی به لحاظ سیاسی در کوتاه مدت قابل اطمینان به نظر می رسد اما در دراز مدت نمی تواند نتایجی داشته باشد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار