مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: که با تزریق گاز احیا به میدان نفتی منصور آباد از اواسط سال آینده میزان تولید این میدان 60 درصد افزایش می یابد.

محمد باورساد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با بیان اینکه پروژه توسعه میدان نفتی منصور آباد هم اکنون در حال اجرا است، گفت: پیشرفت این پروژه هم اکنون16درصد است و طبق پیش بینی های صورت گرفته، این پروژه تا اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: هم اکنون سیستم برق فشار قوی مورد نیاز پروژه توسعه میدان نفتی منصور آباد توسط پیمانکار در حال انجام است.
وی در خصوص جزییات پروژه توسعه میدان نفتی منصور آباد گفت: این پروژه شامل احداث یک خط لوله شش اینچ به منظور ارسال گاز احیا به این میدان و یک خط لوله10اینچ به طول37کیلومتر برای انتقال نفت این میدان به گچساران4 است.
 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، نصب دو مجموع بوستر و پمپ A و B را از دیگر اقدامات پروژه توسعه میدان منصور آباد عنوان کرد.
میدان های نفتی منصورآباد و خویز در 10 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بهبهان و در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار دارند. این میدان از سال 1380 توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران کشف شد که لایه آسماری آن دارای پتانسیل تولید اقتصادی نفت می باشد و افق عمیق تر این میدان نیز به عنوان یک هدف اکتشاف، مطرح شد./س
برچسب ها: تولید ، میدان ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.