هرقدر هم بدانید شستن دست‌ها هزار و یک فایده دارد و شما را از بسیاری از بیماری‌ها دور می‌کند، ممکن است تنبلی یا عجله یا هر دلیل دیگر مانع از انجام این کار شود، اما اگر با یک تصویر میکروسکوپی از دست هایتان روبرو شوید، دیگر هیچ گاه شستن دست‌هایتان را فراموش نخواهید کرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دست‌هایتان را باید پس از آماده کردن غذا به خصوص وقتی برای تهیه غذایتان از انواع گوشت، مرغ یا ماهی استفاده می‌کنید، به خوبی بشویید، حتی سطحی را که گوشت را روی آن قرار دادید، یا قطعه قطعه کردید نیز باید به خوبی بشویید.
 
طبق تحقیقی که صورت گرفته مشخص شده مردان کمتر از همه دست هایشان را می‌شویند و به نوعی در مورد انجام این کار تنبل هستند و واقعیت امر این است که از هر 10 نفر کمتر از 6 نفر بعد از سرویس بهداشتی این کار را انجام می‌دهند.
 
گفتنی است، برای شست و شوی دست‌ها فقط استفاده از آب کافی نیست و روش شستن دست‌ها مهم تر است و شست و شوی دست‌ها را با حرکات مالشی و یا دورانی به مدت 5 دقیقه باید انجام داد تا تمام میکروب‌ها و ویروس‌ها از بین بروند.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند دست‌ها آلوده ترین عضو بدن به شمار می‌آیند و با شستن دست‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری‌های نورو ویروس‌ و ای کو لای کاهش می‌یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دست ، میکروب ، شستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصدیق
۲۱:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
این یک مسئله است قابل توجه شیمیست ها که به فکر یک شوینده پر قدرت سریع باشند که شستن 5دقیقه طول نکشه