رتبه اولی‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند،مشترکان رفتار خود را تعدیل کنند هزینه‎هایشان منطقی می‌شود، ایده‌های فناورانه در حوزه صنایع دستی حمایت می‌شوند، راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار موبایل در دانشگاه شریف و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






رتبه اولی‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند
تسنیم/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با ارزیابی سالانه اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش اپراتورهای سیار سراسری، همراه اول را حائز رتبه اول و در بخش اپراتورهای مخابرات استانی نیز شرکت مخابرات استان قم را اول اعلام کرد.

رگولاتوری پس از ارزیابی اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعلام نتایج آن به صورت دوماه یکبار و شش ماهه، این بار نتایج ارزیابی سالانه این اپراتورها را اعلام کرد.

 معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: ارزیابی سالانه، براساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر حوزه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، در 9 بخش اپراتورهای PAP,SAP,WiMAX,ISDP,  ارائه‌کنندگان تلفن‌همراه سراسری و منطقه‌ای، شرکتهای مخابرات استانی، ارائه‌کنندگان خدمات تلفن ثابت منطقه‌ای و شرکت پست انجام شده است.

حسن رضوانی با اشاره به اینکه در این دوره 150 اپراتور مورد ارزیابی سالانه قرار گرفته‌اند، گفت: در بخش اپراتورهای سیار سراسری شرکت ارتباطات سیار رتبه اول و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه دوم، در بخش اپراتورهای سیار منطقه‌ای، شرکت تله کامیونیکیشن کیش رتبه اول و در حوزه اپراتورهای ثابت منطقه‌ای، شرکت ارتباطی ضحی کیش و کوه نور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش اپراتورهای مخابرات استانی نیز شرکت مخابرات استان قم رتبه اول، استان اصفهان رتبه دوم و استان آذربایجان غربی رتبه سوم را کسب کردند.



رضوانی درباره نتایج ارزیابی اپراتورهای سرویسهای فناوری اطلاعات عنوان کرد: در بخش ارائه‌کنندگان اینترنت پرسرعت (ADSL) اپراتورهای PAP و بخش دیتای پرسرعت مخابرات ایران، شرکتهای انتقال داده‌های آسیاتک و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به طور مشترک رتبه اول، پارس آنلاین رتبه دوم و عصر انتقال داده (عصر تلکام) رتبه سوم را کسب کردند.

وی افزود: در بخش اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات عمومی انتقال داده‌های ماهواره‌‌ای (SAP)، گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان، آرین ماهواره و شرکت پارس ارتباطات به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در بخش اپراتورهای WiMAX شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عنوان اول و شرکت ارتباطات مبین نت عنوان دوم را به دست آوردند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به اینکه در این دوره از ارزیابی سالانه، اپراتورهای ISDP نیز برای اولین بار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: شرکتهای رسپینا در استان تهران، آریا گستر اسپادانا در اصفهان، پیشگامان کویر یزد در یزد، پویان ارتباط پردیس در چهارمحال و بختیاری، رها نت در زنجان، اندیشه سبز خزر در گیلان، ارتباط‌دهی در ایلام، طلوع رایانه لقمان در خوزستان، حسابگرپرداز غرب در کرمانشاه، سینا آتی نت در همدان، رایان روش سنه در کردستان، بومرنگ رایانه در فارس، چویل سیستم در کهگیلویه و بویراحمد، بومرنگ رایانه در بوشهر، آریا گستر کارمانیا در کرمان و شرکت بومرنگ رایانه در استان هرمزگان رتبه‌های اول را در استانها کسب کردند.

رضوانی درباره نتایج ارزیابی اپراتورهای سرویسهای ارتباطی عنوان کرد: ارزیابی سالانه اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در 7 معیار رهبری و مدیریت، فرایندهای سازمانی، منابع و مشارکت‌ها، منابع انسانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد و در 21 زیر معیار انجام شده است.


آغاز واگذاری اینترنت ۵ تا ۱۰ مگابیتی برای مشتریان تجاری در تهران
تسنیم/ شرکت مخابرات استان تهران به مشتریان تجاری اینترنت پرسرعت ۵ تا ۱۰ مگابیتی واگذار می کند. محمدرضا بیدخام معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: به منظور ارائه هر چه بیشتر خدمات به مشتریان تجاری، شرکت مخابرات استان تهران اقدام به ارائه ADSL  با سرعت 5 تا 10 مگابیتی برای مشتریان تجاری  (شرکت های کوچک، متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری خانگی) می کند.



وی از جمله مزایای استفاده از این نوع خدمات را ارائه سرعت تا 10 مگابیتی، 96 گیگا بایت حجم دانلود تضمین شده، مودم رایگان وایرلس و هزینه نصب رایگان اعلام کرد و گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی و یا تماس با شماره 2020 از این سرویس استفاده کنند.


مشترکان رفتار خود را تعدیل کنند هزینه‎هایشان منطقی می‌شود
تسنیم/ سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به کاهش ۱۹ تومانی تعرفه مکالمات بین شهری و افزایش ۱۳ تومانی تعرفه مکالمات شهری تلفن همراه گفت: وقتی مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.

داوود زارعیان در پاسخ به شائبه‎های اخیر در خصوص افزایش مبلغ قبوض تلفن‎های همراه، گفت: قبل از تغییر تعرفه‎ها بحث‎ها و گمانه‎زنی‎های بسیاری داشتیم. در گذشته تعرفه‎ی موثر ما حدود 53.5 تومان بود، که منظور از تعرفه‎ی موثر، میانگین تعرفه‎های شهری، بین شهری و جابه‎جایی است. این تعرفه در سال 82 تصویب شده بود و از سال 82 به این طرف این تعرفه‎ها تغییری نکرده بود.

زارعیان افزود: بعد از اعمال تغییرات در تعرفه، قیمت به 57 تومان افزایش یافت. در واقع این بدان معناست که تعرفه‎ی تلفن همراه 4 تومان افزایش یافت که بین همان 5 تا 6 درصد است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از سوی دیگر نگاه کنیم، طبق تعرفه‎ی جدید به ازای یک دقیقه مکالمه‎ی بین شهری 19 تومان نسبت به گذشته مبلغ کمتری دریافت می‎کنیم. در همین حال، به جای یک دقیقه مکالمه‎ی درون شهری 13 تومان اضافه دریافتی داریم. بنابراین بحث اصلی، بحث تعرفه‎ی موثر است که همان حدود 6 درصد است.



مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه‎ گفت: نگاه به تعرفه‎ها نباید منوط به یک بخش باشد؛ چراکه در تلفن ثابت هم تغییرات به اصطلاح تعرفه‎ای داشتیم و این در حالی است که این تغییرات باعث افزایش درآمد ما نشده است.

 زارعیان اظهار داشت: در مجموع به طور میانگین می‎توان گفت که اگر شرکت مخابرات بخواهد به صورت یکپارچه تعرفه‎ها را مورد بررسی قرار دهد، میانگین افزایش و یا تغییر در تعرفه‎ها در 10 سال اخیر کمتر از نیم درصد بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع باید مجموعه امکانات ارتباطی را به صورت یک بسته‎ی واحد مدنظر قرار داد. وقتی این امکانات به صورت بسته‎ای در نظر گرفته شود و مشترکان بتوانند رفتار خود را تعدیل نمایند، طبیعتا هزینه‎هایشان نیز منطقی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: در قبوض اخیر، مشترکانی که بیشترین تماس‎هایشان تماس‎های شهری بود تا حدودی میزان افزایش تعرفه‎ی اعلام شده را احساس کردند، اما اگر بخواهیم بحث تغییر در ساختار تعرفه‎ای تلفن ثابت و تغییر رفتار مشترکین را در ماه‎های بعد مورد سنجش قرار دهیم، دیگر چنین احساسی وجود نخواهد داشت.


ایده‌های فناورانه در حوزه صنایع دستی حمایت می‌شوند
مهر/ ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ایده‌های فناورانه و طرح های تجاری‌سازی در حوزه صنایع دستی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی حمایت می‌کند.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز به منظور حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه فرهنگی، هنری و صنایع دستی با محوریت طراحان، صادرکنندگان، شرکت‌های برندینگ، شرکت‌های تخصصی تجاری سازی، ثبت اصالت فرهنگی، طرح‌های نوسازی کارگاه‌ها و استفاده از فناوری‌های روز و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی تحصیلات تکمیلی درحوزه توسعه فناوری و تجاری‌سازی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی حضور خواهد داشت.



از دیگر فعالیت هایی که قرار است از سوی این ستاد در این دوره از نمایشگاه ارائه شود می توان به ارائه کمک به شرکت ها و موسسات، ارائه تسهیلات، ارائه تسهیلات از طریق سیستم بانکی، ارائه خدمات ضمانتنامه، ارائه خدمات لیزینگ و فروش اقساطی، معرفی شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیل در ارائه خدمات، ارائه خدمات توانمندسازی به صندوق ها و شرکت‌ها، حمایت از تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه، برقراری ارتباطات بین دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات شرکتها و حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی که کاربرد فناوری های نوین در صنایع حوزه ستاد را دنبال می‌کنند اشاره کرد.

ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، براساس سند راهبردی خود، حمایت از شرکت‌ها و موسسات خصوصی یا تعاونی، که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته و در این راستا اقدام به خلق نوآوری، توسعه فناوری و یا تجاریسازی ساخت و تولید محصولات فرهنگی و هنری با هدف اقتصادی و ایجاد اشتغال می کنند، را در دستور کار دارد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از 21 تا 26 خردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود.


راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار موبایل در دانشگاه شریف
مهر/ مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار در حوزه تلفن همراه در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد خواهد شد. مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار در حوزه موبایل با هدف فراهم کردن امکانات برای فعالیت فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط اپراتور همراه اول و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف ایجاد خواهد شد.

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه های توسعه کسب و کار در حوزه خدمات ارزش افزوده موبایل اظهار داشت: مرکز نوآوری موبایل طبق تفاهم منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و همراه اول و با هدف توسعه کسب و کار در حوزه تلفن همراه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: این مرکز قرار است امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و فضای مورد نیاز حدود 300 شرکت در حوزه تلفن همراه را فراهم کند؛ براین اساس فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه مند به حوزه برنامه نویسی موبایل و طراحی اپلیکیشن می توانند در این مجموعه مستقر شوند و سرویس و محصول ارائه کنند.



صدوقی افزود: مرکز نوآوری موبایل دانشگاه صنعتی شریف در قالب یک مرکز رشد تا 2 سال شرکتهای علاقه مند در این بخش را حمایت می کند تا پس از 2 سال، ایده شرکتها به طرح تجاری تبدیل شده و به درآمدزایی برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح پس از امضای تفاهمنامه با رئیس دانشگاه صنعتی شریف، در مجمع یکی از شرکتهای اقماری همراه اول که هم اکنون در دانشگاه شریف مستقر است مطرح شده گفت: قرار است این طرح در قالب افزایش سرمایه این شرکت، انجام شود. در همین حال فضای مورد نیاز در شمال دانشگاه صنعتی شریف مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، با تاکید براینکه مرکز نوآوری موبایل، فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها را نیز خواهد پذیرفت در مورد انتخاب دانشگاه صنعتی شریف گفت: هسته اولیه این طرح در سال 88 و با ایجاد آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده موبایل در دانشگاه شریف شکل گرفته است و 75 نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکترا در این بخش مشغول به فعالیت هستند؛ براین اساس و با توجه به محدودیت فضایی برای فعالیت فارغ التحصیلان دانشگاهی، تصمیمات برای راه اندازی مرکز نوآوری موبایل با امکانات و اهداف وسیعتر اتخاذ شد.


الزام به رعايت مصوبه ساماندهي آنتن ها و دکل های رادیویی
مهر/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: رعايت مصوبه ساماندهي آنتن ها و دکل های رادیویی براي تمامی دارندگان پروانه های ارتباطی الزامي است.

شوراي اسلامي شهر تهران مصوبه "ساماندهي دكل‌ها، آنتن‌ها و ايستگاههاي ارتباط راديویي در شهر تهران" را تصويب كرد که براساس آن دارندگان تاسيسات مشمول اين مصوبه، ضمن رعايت اين مقررات، بايد با نهادهایي كه در اين مصوبه پيش‌بيني شده همكاري كنند.



از این رو سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديویي اعلام کرد: تمامي دارندگان پروانه فعاليت از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديویي كه در پروانه آنها مجوز تاسيس ايستگاه راديویي پيش‌بيني شده است ملزم به رعايت مقررات و ضوابط قانوني در محل نصب آنتن‌ها و دكل‌هاي خود هستند. طبق اعلام این سازمان، ​رعایت مصوبه ساماندهي دكل‌ها، آنتن‌ها و ايستگاههاي ارتباط راديویي در شهر تهران برای تمامی اپراتورهای ارتباطی الزامی است.


رونمایی از 15 دستاورد فناورانه در همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي
مهر/ از 15 دستاورد فناورانه در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور رونمایی خواهد شد. دومين همايش ملي مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور چهارشنبه 21 خرداد 1393 در سالن همايش‌هاي مركز تحقيقات مخابرات (پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات) برگزار مي شود.

براین اساس دستاوردهاي فناورانه 68 مركز علمي در محورهاي مختلف به دبيرخانه همايش ارسال شد که كميته علمي همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور، بر اساس معیارهای ارزیابی 68 دستاورد فناورانه ارسالي را مورد بررسي قرار داده است. از ميان دستاوردهاي ارسالي، 15 دستاورد به عنوان دستاورد برتر انتخاب شده و در روز برگزاري همايش اين دستاوردها ارائه مي‌شود.



دستاوردهای ارائه شده به دبیرخانه این همایش مربوط به حوزه فناوری اطلاعات با رویکرد فرایندها، معماری ها و زیرساختهای خدمات فناوری اطلاعات، ارائه راهکارها و مدلهای فناوری اطلاعات در برابر مشکلات فرهنگی و اقتصادی، انواع خدمات، نرم افزارها و سامانه های فناوری اطلاعات پیاده سازی شده در مراکز علمی و قابل ارائه در سایر مراکز دیگر، معرفی انواع ابداعات، ابتکارات در حوزه فناوری اطلاعات، انواع نمونه سازی های فناوری اطلاعات در مراکز علمی، انواع پایگاههای اشتراک دانش، آموزش و تولید فرهنگ چگونگی پذیرش فناوری اطلاعات و معرفی بهترین فناوری اطلاعات پیاده‌سازی شده در مراکز علمی کشور، بوده است.


چه چیزی برای ارائه در فضای مجازی داریم؟
همشهری آنلاین/ حجم محتوای وب‌فارسی نسبت به کل محتوای وب جهان حدود یک‌هزارم است درحالی‌که تعداد کاربران اینترنت در ایران ۲ درصد کاربران کل دنیاست؛ این یعنی کاربران اینترنت در ایران بیشتر مصرف‌کننده محتوا هستند نه تولید‌کننده محتوا.

اما سؤال اين است كه ما چه چيزي براي ارائه در فضاي مجازي داريم؟ پاسخ به اين سؤال نيازمند واكاوي داشته‌هاي محتوايي ما در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي است.محتوا در فضاي مجازي چيست؟ از چه جنسي است؟ توليد‌كنندگان اين محتوا و اطلاعات چه كساني هستند؟ چگونه مي‌توان داشته‌ها و ذخاير فرهنگي و ادبي را تبديل به محتواي قابل استفاده در فضاي مجازي كرد؟ آيا مثلا با اسكن‌كردن يك كتاب ديني و انتشار آن روي يك سايت حوزوي مي‌توان ادعا كرد كه محتوا توليد كرده‌ايم؟ نقش دستگاه‌هاي مسئول و متوليان امور فرهنگي كشور در حوزه توليد محتوا چيست؟

در واكاوي دلايل ضعف توليد محتوا در فضاي مجازي در ايران به چند نكته بايد اشاره كرد:
اول اينكه اساسا در فرهنگ غالب در ايران، اصل بر عدم‌انتشار اطلاعات است مگر اينكه خلافش ثابت شود. درحالي‌كه در فرهنگ امروز دنيا، اصل بر انتشار گسترده و آزادانه اطلاعات است مگر مواردي كه با امنيت و منافع ملي در تضاد باشد.



دوم اينكه: توليد محتوا در ايران به‌دليل فقدان حاكميت كپي‌رايت و نپيوستن ايران به كنوانسيون‌هاي بين‌المللي حقوق مولفان، منجر به ورشكستگي توليد‌كنندگان مي‌شود. سال‌ها سرمايه‌گذاري و صرف وقت و انرژي و هزينه در كمتر از چند روز به باد فنا مي‌رود؛ به‌عبارت ديگر توليد‌كننده محتوا سود سرمايه‌گذاري خود را به‌دست نياورده با ناكامي مواجه مي‌شود. لذا براي تشويق توليد محتوا بايد نظامات قانوني در اين زمينه تقويت شود. سرمايه‌ها و داشته‌هاي ما براي توليد محتواي ديجيتال، گنجينه‌هاي ادبي، عرفاني، مذهبي، تاريخي و تمدني ما هستند؛ همان‌هايي كه اگر ما آنها را استخراج نكنيم هاليوود به سمتشان خواهد رفت و نسخه تحريف شده تاريخ، فرهنگ و تمدن ما را به دنيا معرفي خواهد كرد.

اسطوره‌ها و افسانه‌هاي تمدن ايران هريك قابليت توليد صدها برنامه، بازي رايانه‌اي، سريال، فيلم، شخصيت‌پردازي، انيميشن و ساير ژانرهاي ديجيتال را دارد. به گواه دانشنامه بريتانيكا، تمدن فارسي زبان قديمي‌ترين تمدن بشري است كه هنوز در چارچوب يك كشور به نام ايران در حال ادامه حيات است. اين تمدن داراي آثار، تاريخ، فرهنگ، هنر، ادبيات و داشته‌هاي افتخارآفرين است. ايران در دوران تمدن اسلامي نيز دستاوردهاي شگفت‌انگيزي داشته است كه قابليت ارائه به دنياي امروز و مخاطبان امروز دنيا را دارد؛ مخاطباني كه با ظهور و گسترش انقلاب اسلامي طي چند دهه اخير در ايران، هر روز كنجكاوتر از ديروز به‌دنبال محتوا و پيام انقلاب اسلامي مي‌گردند و البته در رسانه‌هاي مجازي كمتر اثري از آن مي‌يابند.

اين ذهن‌هاي كنجكاو بايد با محتواي سالم و غني پاسخ داده شود. چون در 2دهه گذشته استراتژي حاكم بر فضاي مجازي فارسي، سلبي بوده در مورد توليد محتوا كاري درخور انجام نشده است. اينك وقت توليد محتواست؛ نوبت جنبش توليد محتوا. جنبشي كه در آن تمام سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، رسانه‌ها و نخبگان نقش اساسي و زير بنايي دارند.حتي مي‌توان براي تحقق اين راهبرد نقشه راه توليد محتواي فضاي سايبر تعريف كرد و طي يك برنامه زماني به اين هدف دست يافت.


نخستین نرم افزار فارسی معلولان ایران به بازار آمد
ایرنا/ نخستین نرم افزار فارسی حوزه معلولیت با عنوان «آشنایی با آسیب نخاعی» توسط مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت بعضی از مراکز دولتی و غیردولتی ساخته شد و این برنامه برای نصب بر روی تبلت ها و تلفن های همراه دارای سیستم عامل آندروید طراحی و بصورت رایگان عرضه شده است.

از مجتمع نیکوکاری رعد، رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افراد دچار آسیب نخاعی با دانلود و نصب این برنامه بر روی تلفن همراه یا تبلت خود می توانند به اطلاعات سودمندی درباره مشکل جسمی خود دسترسی پیدا کنند و با اتصال به اینترنت از سایت های تخصصی این حوزه نیز بهره مند شوند.



«مسعود جوادی» درباره ویژگی های این نرم افزار افزود: در نخستین نسخه از این نرم افزار، مطالعه هزاران صفحه مطالب آموزشی، مشاوره اینترنتی، مشاهده فیلم های آموزشی، اطلاع از کنفرانس های اینترنتی، آشنایی با کتاب های مرتبط، اطلاع از آخرین اخبار مرتبط، آشنایی با سازمان های غیردولتی فعال در زمینه آسیب نخاعی در دسترس استفاده کنندگان از آن خواهد بود. وی تصریح کرد، این برنامه به تنهایی و بدون اتصال به اینترنت، حاوی اطلاعات یک کتاب در موضوع آسیب های نخاعی است.

جوادی درباره مشارکت کنندگان در تولید این نرم افزار افزود: در کنار مرکز ضایعات نخاعی، مراکز دیگری از جمله پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، انجمن باور، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید چمران و پایگاه اینترنتی معلولان ایران (شمعدانی) همکاری داشته اند.

وی گفت: اکنون نرم افزار آشنایی با آسیب نخاعی بر روی سایت مرکز ضایعات نخاعی و شبکه بازار قرار گرفته و علاقه مندان جهت دانلود این برنامه می توانند به آدرس www.isaarsci.ir/appsci/appscipage.htm www.cafebazaar.ir/app/air.SCIV8/?l=fa مراجعه کنند.


با رایتل به تماشای مستندهای فاخر دفاع مقدس بنشینید
رایتل/ سرویس مستندهای فاخر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با دسترسی به حجم وسیعی از مستندهای دفاع مقدس با همکاری آرشیو صداوسیما و دیگر رسانهها در دسترس عموم مشترکین قرار گرفته است.
به منظور دسترسی به این سرویس، نرمافزاری با قابلیت نصب و اجرا بر روی تمامی تبلتها و گوشیهای اندرویدی ارائه شده است. این نرم افزار کاملاً رایگان بوده و بر روی وبسایت رایتل به آدرس www.rightel.ir ، در صفحه مخصوص سرویس مستندهای دفاع مقدس قرار گرفته است. به زودی نرم افزاری نیز برای تبلتها و گوشیهای iOS ارائه خواهد شد.



بر اساس این گزارش مشترکین این سرویس بابت ورود به پیمایش لیست مستندهای دفاع مقدس، هزینهای پرداخت نخواهد کرد و هزینه ترافیک تنها پس از انتخاب و پخش مستند مورد علاقه به ازای هر مگابایت مصرف، معادل 50 ریال، محاسبه خواهد شد. به علاوه کیفیت مطلوب جریان ویدیویی با نرخ 200 کیلوبیت بر ثانیه، این امکان را به تمامی مشترکین رایتل با سرعتهای مختلف خواهد داد تا از این سرویس به صورت پخش (Streaming) بدون قابلیت ذخیره/دانلود فایل ویدیویی، استفاده نمایند.


انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.
انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۱:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
آخه رهسپار عزیز اونجا تهران پایتخته.منو شما فعلا باید گرمای50درجه وگردو خاک(ریزگرد)تحمل کنیم. امکانات برای تهرانه حمالی ها و بدبختی هاش هم مال ماست
Iran (Islamic Republic of)
رهسپار
۲۱:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
اون وقت ما شهرستانیای بدبخت همون اینترنت 128 رو استفاده کنیم؟
واقعا خدا راضی میشه همه امکانات در اختیار تهرانی ها باشه و ما خوزستانی ها که 8 سال جنگ و بدبختی رو کشیدم اینجور بلاهایی سرمون بیارن؟
خواهشا پیگیری کنید ما دلمون به شما خوشه میگیم شما بدون جناح حرکت میکنید و فقط حق رو می بینید

رهسپار جوان
آخرین اخبار