مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور امروز با خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور امروز (یکشنبه 18 خرداد) با خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور دیدار و گفتگو کرد.
 
مصباحی مقدم با یادآوری پیشینه خوب و مثبت روابط دو کشور، بر لزوم گسترش مناسبات دو جانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد.
 
مصباحی مقدم افزود: افزایش ارتباط میان مجلس دو کشور نقش بسزایی در توسعه همکاری‌های ایران و سنگاپور در عرصه‌های مختلف دارد.
 
وی از آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور برای حمایت از روند توسعه مناسبات دو کشور خبر داد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه‌های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 3 دهه اخیر به پیشرفت‌های مهمی در علوم مختلف از جمله علوم پزشکی، نانو تکنولوژی دست یافته است که می‌توان در زمینه تبادل تجربیات و همکاری‌های علمی از آنها بهره گرفت.
 
وی در ادامه با بیان این که ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی بیشتر و فعالیت تجار و فعالان بخش خصوصی دو کشور در رشد و توسعه مبادلات اقتصادی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
مصباحی مقدم در پایان این دیدار نسبت به توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.
 
در این دیدار حلیمه یعقوب با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسوولان ایرانی گفت: افزایش رفت و آمد میان مسوولان دو کشور می تواند به گسترش مناسبات ایران و سنگاپور کمک کند.
 
وی از آمادگی مجلس سنگاپور برای توسعه مناسبات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی خبر داد و با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران گفت: ایجاد زمینه های لازم برای گسترش ارتباط میان مردم دو کشور نقش مهمی در شناخت و درک متقابل دو ملت دارد.
 
در این دیدار غلامرضا کاتب نایب رییس و حسین گروسی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور نیز به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مناسبات دو کشور پرداختند.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار