شبکه یورونیوز، مهمترین چالش پیش روی پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین را سر و سامان دادن به اوضاع پرتنش شرق این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه یورونیوز، این شبکه مهمترین چالش پیش روی پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین را سر و سامان دادن به اوضاع پرتنش شرق این کشور دانست.

این شبکه تلویزیونی با پخش تصاویری از دیدار پترو پروشنکو و جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت، پترو پروشنکو برای حفظ وحدت و انسجام اوکراین متعهد شده و برای آن تلاش می‌کند. 

رئیس جمهور جدید اوکراین که در انتخابات بیست و پنجم مه برگزیده شد، روز گذشته سوگند یاد کرد و در سخنانی در مراسم تحلیفش با تأکید بر این که کشورش هرگز از کریمه چشم پوشی نخواهد کرد و هیچ گونه سازشی در زمینه جهت‌گیری‌اش به سمت اروپا نخواهد داشت، روسیه را به چالش طلبید.

اما مهمترین و فوری ترین چالش پیش روی وی سر و سامان دادن به کشوری است که تقریباً درگیر جنگی داخلی شده است. پترو پروشنکو، پیام صلحی را به زبان روسی برای ساکنان منطقه صنعتی طرفدار روسیه که تحت کنترل شورشیان قرار دارد فرستاد. اما مردم ساکن شرق اوکراین استقبال سردی از اظهارات پروشنکو داشتند. 

لیلیا زنی از ساکنان روس زبان شرق اوکراین می‌گوید: راه ما از راه پروشنکو جدا است. به عقیده من غیرممکن است که شرق و غرب با هم باشند.

ویتالی مردی از ساکنان شرق اوکراین می‌گوید: چه اتفاقی خواهد افتاد؟ واقعاً نمی‌دانم. امیدواریم اوضاع بهتر شود اما باید منتظر باشیم.

این گزارش افزود، در ادامه اوضاع ناآرام حاکم بر منطقه و شهر دونتسک که در کنترل شورشیان است، ماکسیم پتروکین، مشاور دنیس پوشیلین، یکی از رهبران جدایی طلبان روز گذشته در مرکز شهر با سلاح خودکار به قتل رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار