مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت و بازسازی آثار و احجام آسیب دیده موزه را بر عهده گرفته است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جمال کامیاب، با تاکید بر اینکه بهسازی، احیا و مرمت موزه علی اکبر خان صنعتی از پروژه های شاخص سازمان زیباسازی در سال 93 است، افزود: سازمان زیباسازی مدت های مدیدی در پی احیا این موزه و قرار دادن آن در اختیار شهروندان بوده است.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی با مسوولان هلال احمر به عنوان مالک این موزه، گفت: بعد از تشکیل آخرین جلسه با هلال احمر، مقرر شد، مالکیت موزه در اختیار این سازمان باقی بماند و سازمان زیباسازی شهر تهران و میراث فرهنگی تهران اقدامات لازم برای مرمت و احیا این موزه را انجام دهند.

کامیاب در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی اقدامات کیفی انجام شده توسط سازمان زیباسازی را به طور کامل قبول دارد، افزود: اطمینان سازمان هلال احمر بعد از تایید اقدامات سازمان زیباسازی توسط میراث فرهنگی بیش از پیش جلب شد و هدایت و راهبری پروژه مرمت به عهده سازمان زیباسازی محول شد.
امضاء تفاهم نامه چهارجانبه بین مدیران سازمان های هلال احمر، میراث فرهنگی، زیباسازی و شهرداری منطقه 12 موضوع دیگری بود که کامیاب با اشاره به آن، گفت: پس از بازدید از این موزه توسط این چهار دستگاه و شفاف سازی وظایف، مقرر شد معاونت عمرانی هلال احمر با اختصاص بودجه ای مرمت سقف، تاسیسات و شیروانی موزه را به عهده بگیرد.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، شهرداری منطقه 12 به دلیل قرار گرفتن این موزه در این منطقه، پوسته های خارجی و نمای بیرونی این موزه را براساس طرح های سازمان زیباسازی و با نظارت دقیق میراث فرهنگی انجام خواهد داد.

*مرمت و نورپردازی کتابخانه پروین اعتصامی

دکتر کامیاب همچنین از مرمت کتابخانه پروین اعتصامی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: در جلسه مشترکی که با حضور موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر، دانشکده مرمت دانشگاه تهران و معاون فنی و طرح های شهری سازمان برگزار شد، موضوع مرمت این بنای تاریخی که در شمال شرقی باغ نگارستان قرار گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

کامیاب با اشاره به اینکه در روز افتتاح موزه کمال الملک، رهبر رییس وقت دانشگاه تهران درخواست مرمت این بنا را از شهردار تهران داشت، ادامه داد: بنا به این درخواست، بنای کتابخانه پروین اعتصامی که متاسفانه در شرایط مناسبی به سر نمی برد، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، مرمت می شود.

او با بیان اینکه موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر و دانشکده مرمت دانشگاه تهران برای مرمت این بنا اعلام آمادگی کرده اند، افزود: متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب این بنا در حال حاضر امکان استفاده از این کتابخانه منتفی است که امیدواریم با مرمت بنا بتوان از آن بهره برداری لازم را کرد.

کامیاب با بیان اینکه علاوه بر مرمت بنا، پیش بینی در مورد نورپردازی جداره های کتابخانه شده است، گفت: اداره نور معاونت فنی وطرح های شهری به دنبال تهیه طرحی برای نورپردازی جداره های این بناست که پیش طرح این موضوع آماده شده و به زودی در کمیته نور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت بنای کتابخانه پروین اعتصامی جز اقداماتی است که طبق توافق منطقه 12 شهرداری تهران با سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: زیباسازی ، سازمان ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار