مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان ازنظرتنوع زیست محیطی در کشور اهمیت بالائی دارد و ۵۰ درصدجمعیت حیات وحش کشوررادرخود جای داده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،حمید ظهرابی در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با بیان اینکه شعار امسال روزجهانی محیط زیست "برای مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها" است،اظهارکرد: خارج کردن صنایع از محدوده شهری، تعطیلی برخی صنایع مستقر در شهر و ساماندهی و توسعه حمل و نقل عمومی از برنامههای کاهش آلودگی هوا در استان اصفهان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان از نظر تنوع زیست محیطی درکشور اهمیت بالائی دارد و ۵۰ درصد جمعیت حیات وحش کشور را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از زیستگاههای یوزپلنگ آسیائی است که در خطر انقراض قرار دارد گفت: گونههای پرنده بالابان، اردک سرسفید و کرکس مصری هم از پرندگان درحال انقراض هستند.

وی با اشاره به خشک شدن آب رودخانه زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی افزود: برای رفع مشکل کمبود آب دراستان اصفهان باید به سمت مدیریت منابع آب و اکوسیستمی حوضه زاینده‌رود حرکت کنیم.

ظهرابی همچنین به فعالیت 13 تشکل مردم نهاد در زمینه حفاظت از محیط زیست در استان اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش تعداد این تشکلها و اعضای آنها از برنامههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حفظ هرچه بیشتر حیات این محیط است.

وی برگزاری نشستهای مشترک سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان(سمنها) به مناسبت هفته محیط زیست تا 22 خرداد ماه در این اداره کل را زمینهای برای بیان معضلات مهم زیست محیطی استان و بررسی راهکارهای رفع آنها دانست و افزود: فرهنگ مناسب مردم اصفهان، وجود سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی توانمند،بهره مندی از متخصصان و مراکزعلمی دانشگاهی فعال و معتبر در استان و نیروهای پرتوان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان از عوامل مهم برای بهبود وضع فعلی محیط زیست استان است .


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، سازمان ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.