" باراک اوباما" و "نارندرا مودی"رهبران آمریکا و هند قرار است در اواخر سپتامبر آینده در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، رهبران آمریکا و هند قرار است در اواخر سپتامبر آینده در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

یکی از مقامات دفتر نخست وزیری هند روز گذشته اعلام کرد  قرار است "نارندرا مودی" نخست وزیر جدید هندوستان - که پیش از این به وی روادید ورود آمریکا داده نشده بود- با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو کند. از آمریکا و هندوستان بعنوان دو کشور بزرگ صاحب دموکراسی در جهان نام برده می شود.

 رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی در پی پیروزی  مودی رهبر حزب بهاراتیا جاناتا در انتخابات عمومی و ارسال پیام تبریک ، از وی دعوت کرد تا به آمریکا سفر کند. 

مودی نخست وزیر جدید هندوستان پیش از این در سال 2005 میلادی موفق نشد روادید ورود به آمریکا را از کنسولگری این کشور در دهلی نو دریافت کند. 

بر اساس قوانین آمریکا مقامات خارجی که مسئول خشونت های شدید علیه آزادی مذهب باشند از ورود آنها با خاک آمریکا جلوگیری بعمل می آید. 

مودی در سال 2002 میلادی بعنوان سر وزیر ایالات گجرات در غرب هندشورش های مذهبی را  مهار کرد که در جریان  خشونت های مذهبی  یک هزار نفر - عمدتا مسلمان- کشته شدند. بعدها دادگاه هند به سبب فقدان مدارک و اسناد کافی مبنی بر اینکه مودی عمل خلافی برای ایجاد نظم و آرامش و خشونت علیه آزادی مذهب مرتکب شده است ، او را از اتهامات وارده تبرئه و بیگناه تشخیص داد. 

تحلیلگران سیاسی معتقدند مهمترین محور گفتگوهای رهبران آمریکا و هندوستان در دیدار ماه سپتامبر آینده در واشنگتن بررسی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار