طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس امسال به بهره برداری می رسد .



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با 5هزار هکتار وسعت دارد و 23 شرکت صنعتی با هشت ونیم میلیارد دلار سرمایه گذاری در این منطقه مستقرند که تولید سالانه بیش از 4 میلیون تن فولاد و 257 هزار تن شمش آلومینیوم از جمله تولیدات این شرکت ها در این منطقه مهم اقتصادی است .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت : اکنون تجهیزات مکانیزه این اسکله در حال نصب است که با بهره برداری از این اسکله میزان تخلیه و بارگیری مواد فله از 6 به 12 میلیون افزایش می یابد.

هندیان افزود : طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال از پارسال آغاز شده است .

اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بطول 33 کیلومتر تنها اسکله مکانیزه کشور است که بعلت قرار گرفتن در ساحل خلیج فارس نقش مهمی در تخلیه و بار گیری مواد معدنی دارد .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت : با بهره برداری از این اسکله پهلوگیری کشتی های صد هزار تنی درا ین اسکله فراهم می شود .

اکنون کشتی های 70 هزارتنی در این اسکله پهلو می گیرند .

امسال همچنین سه طرح نیروگاهی با ظرفیت 1700 مگاوات و سرمایه گذاری بیش ار یک میلیارد و 500 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اجرا می شود .

هندیان افزود : مرحله نخست فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب برای تولید یک میلیون و 200 هزار تن شمش فولادی ، مرحله نخست آب شیرین کن این شرکت برای تولید 10 هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه روز و یک طرح تولید قیر یا ظرفیت 300 هزار تن از طرح هایی است که امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ا فزود : یا بهره برداری از این طرحها برای بیش از 3 هزار نفر شغل ایجاد می شود .

اکنون12 هزار نفر در این منطقه مهم اقتصادی که در 13 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است مشغول بکارند ./س
 
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.