معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما در حوزه دارو موانع مالی نمی‌بینیم و بانکها، صندوق نوآوری شکوفایی و تفاهم نامه می توانند به عنوان vc وارد شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در هم اندیشی نقش نوآوری در صنعت دارو با حضور جمعی از صاحب نظران و خبرگان این حوزه، برای بررسی  زنجیره ارزش ساز در تولید داروی کشور گفت: خوشبختانه در حوزه تولید دارو موانع مالی نمی‌بینیم و بانکها، صندوق نوآوری و شکوفایی و تفاهم نامه می‌تواند به عنوان vc وارد عمل شوند و نیز هر چه بخش خصوصی به معاونت علمی و فناوری نزدیکتر باشد معاونت بهتر می‌تواند از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند.

وی افزود: ارتباط تنگاتنگ معاونت با بخش خصوصی می‌تواند بیشتر بازار نفت، کشاورزی و صنایع مختلف را در دست بگیرد.

ستاری با بیان اینکه در کشور دیدگاه متفاوتی  به پژوهش‌ها است، گفت:  دانشگاه‌ها نباید به فکر این باشند، به جای مراکز رشد و پژوهشکده در دانشگاه‌ها باید دانشجو قرار بگیرد چرا که با قرار گرفتن مراکز رشد، پارکهای علمی و فناوری، پژوهشکده‌ها در دانشگاه‌ها نقش پژوهش را پررنگ تر کرد.

وی در پایان گفت: دانشجویان و اساتید باید به سمت پژوهش سوق پیدا کنند به دلیل آنکه پژوهش درآمد زاست و می‌تواند منبع درآمدی برای دانشگاه باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار