مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از کشف بزرگ ترین محموله قاچاق اشیای عتیقه به همراه نفیس ترین جام ایران باستان در مشگین شهر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یحیی نقی زاده افزود: این اشیای عتیقه توسط اداره اطلاعات سپاه پاسداران مشگین شهر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: 300 قلم اشیای بسیار ارزشمند باستانی از جمله انواع سفالینه ، ابزارآلات جنگی ، زیور آلات زنانه ، انواع ظروف و مهر از جنس طلا ، نقره و مفرغ و مربوط به عصر آهن دو هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره های بعدی از جمله اشیای کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در میان این اشیا جام بسیار نفیسی بدست آمده که از زر ناب ساخته شده و از لحاظ قدمت ، ظرافت و زیبایی با جام های معروف مارلیک و حسنلو برابری می کند.

نقی زاده افزود: جام مشگین در کنار جام های مارلیک وحسنلو افتخار بزرگی برای استان اردبیل و منطقه مشگین شهر است و نشان از تمدن بسیار مهم این منطقه در پهنه ایران باستان دارد.

وی گفت: جام نقره ای کشف شده نیز بسیار ارزشمند بوده و بررسی و مطالعات این آثار توسط کارشناسان بر جسته سازمان میراث فرهنگی کشورآغاز شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کشف ، جام ، ایران ، باستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درود