مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جشن ییلاق را فرصتی برای آشتی دامداران با طبیعت بیان کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این مطلب گفت: حفاظت از منابع طبیعی و استفاده بهینه از مراتع شهرستان همکاری بیش از پیش مرتعداران و دامداران و مسئولان استان وشهرستان را می طلبد.

اسکندری افزود:باید با پیش بینی حضور گردشگران و میهمانان نسبت به فراهم شدن امکانات در منطقه گام برداریم.

وی از برگزاری دو جلسه با انجمن تورگردانان ایران در منابع طبیعی استان خبر داد و تصریح کرد:با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری جشن نسبت به جذب گردشگر اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،با بیان اینکه متولی برگزاری برنامه مسئولیتی در قبال گردشگرانی که از طریق تورهای مسافرتی عازم منطقه می شوند، ندارد، ادامه داد :اسکان شبانه و نیز تقسیم وظایف در قالب کمیته های هماهنگی با ارگانها تشکیل خواهد شد.

اسکندری،از برگزاری برنامه پاکسازی محیط زیست در روز دوم برگزاری جشنواره خبر داد و گفت:اجرای موسیقی محلی و اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی و آئین های محلی در کنار مسابقات اسب سواری جزو برنامه های این دو روز خواهد بود

وی تفکیک وظایف بین ارگانهای دخیل در برگزاری قبل از شروع جشن را خواستار شد و معرفی رسومات محلی توسعه ظرفیت های صنعت اکوتوریسم استان و ارتقا سطح آگاهی بهره برداران را از اهداف این جشنواره بیان کرد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد :امسال به دلیل حضور اقشار مختلف مردم و نیز مسئولان ارگانها در جشنواره انتظار می رود،نسبت به برگزاری دو دوره قبل ، پربارتر برگزار شود.

اسکندری آشنایی مسئولان و علاقمندان با تولیدات دامداران به ویژه عشایر و حل مشکلات آنها و نیز ایجاد روحیه، نشاط و شادابی در بین عشایر و دامداران در کنارشناساندن استعدادهای بالقوه طبیعت منطقه جزو اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است؛امسال جشن ییلاق در منطقه اولن دلبر شهرستان زنجان در روزهای 28 و 29 خرداد برگزار می شود./ش/ن


برچسب ها: جشن ، ییلاق ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.