تیم ملی الجزایر یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل است که با تیم های بلژیک، روسیه، کره جنوبی هم گروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حضور  تیم ملی  الجزایر در جام جهانی بهانه ای شد تا این تیم را باز زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

کشور الجزایر

الجزایر کشوری است در شمال قاره آفریقا، میان مراکش و تونس، پایتخت  این کشور الجزیره است و مردم آن عرب و بربر هستند. دین مردم این کشور اسلام و مذهب شان سنی است. مساحت الجزایر بیش از 2 میلیون و 381 هزار کیلومتر است و جمعیت الجزایر بالغ بر 35 میلیون نفر است. بیشتر مردم این کشور از قدیم کشاورز بودند و در بخش های شمال این کشور جو و گندم می کارند.

کشت میوه در الجزایر رونق خوبی دارد و از صنایع دستی مردم الجزایر می توان به چرم سازی و کاشی سازی اشاره کرد ذخایر نفت هم در این کشور وجود دارد زبان رسمی الجزایر عربی است اما به  زبان فرانسوی و بربر هم صحبت می کنند، الجزایر از شرق با تونس هم مرز است.

 فوتبال الجزایر

تیم ملی فوتبال الجزایر تیمی است که در رقابت های بین المللی نماینده الجزیره است، تیم ملی فوتبال الجزایر برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرده است. این تیم نخستین بازی رسمی اش را با باخت دو بر یک مقابل تونس تجربه کرده اما بهترین پیروزی تاریخ الجزایر برد 15 بر یک مقابل یمن جنوبی بوده و بدترین شکست این کشور باخت 5 بر صفر از آلمان شرقی به حساب می آید. بیشترین گل ملی را عبدالحفیظ تا سوافت زده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار