معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مصر بامداد امروز راهی قاهره شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در مراسم تحلیف "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور منتخب مصر بامداد امروز (یکشنبه 18 خردادماه) به قاهره سفر کرد.
 
گفتنی است، قرار است مراسم تحلیف السیسی رئیس جمهور جدید این کشور امروز در قاهره برگزار شود.

همچنین روز گذشته (شنبه) نیز براساس اخبار به دست آمده از آخرین تصمیمات و ارزیابی‌ها جهت حضور مقامات کشورمان در مراسم تحلیف "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور جدید مصر، حضور "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای جنوبی وزارت امور خارجه کشورمان در این مراسم قطعی اعلام شد.

این در حالی است که "اهب بدوی" سخنگوی دولت مصر پیشتر اعلام کرده بود دکتر روحانی نیز به عنوان رئیس‌جمهور ایران و همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش غیرمتعهد‌ها برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دعوت شده است.

بر همین اساس صبح روز گذشته (شنبه)، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ پیرامون دعوت از رئیس جمهوری کشورمان برای حضور در مراسم تحلیف "عبدالفتاح السیسی" رئیس‌جمهور منتخب مصر گفت: هنوز تصمیمی در مورد نحوه برخورد با دعوت و سطح شرکت در این مراسم گرفته نشده است.

شایان ذکر است، پس از سقوط دولت اخوان‌المسلمین، در اولین انتخابات، ژنرال عبدالفتاح السیسی با کسب 96.9 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید مصر انتخاب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار