معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: بر اثر وزش باد و توفان هفته گذشته 103 میلیارد ریال به زمین های باغی این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خلیلی افزود: این میزان خسارت به یک هزار و 200 هکتار از باغات شامل انار، آلو، هلو، گردو، سیب و قیصی بوده است.

وی با اشاره به این که هم اکنون یک هزار و 500 هکتار زمین های باغی در ساوه وجود دارد، گفت : از هر هکتار باغ این شهرستان سالانه به طور متوسط 20 تن سردرختی برداشت می شود.

خلیلی با اشاره به این سرعت توفان 100 کیلومتر بر ساعت در هفته گذشته گزارش شد، گفت: همچنین بر اثر وزش توفان به تاسیسات زیربنایی برخی واحدهای گلخانه ای این شهرستان خسارت وارد شد که موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: در این شهرستان یک شهرک گلخانه ای با 85 واحد فعال و 27 واحد گلخانه ای کوچک و بزرگ وجود دارد.

وی گفت : غرامت به کشاورزان خسارت دیده که زمین های کشاورزی خود را بیمه کرده اند، پرداخت خواهد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: وزش توفان ششم خرداد ماه نیز 25 میلیارد و 400میلیون ریال به یک هزار و 400 هکتار از باغات بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خلیلی با اشاره به این که تولیدات کشاورزی یکی از پرمخاطره‌ترین فعالیت های اقتصادی است، گفت: بلایای طبیعی، آفات نباتی، انواع بیماری‌های گیاهی و تغییر ناگهانی دما ممکن است خسارت های زیادی به کشاورزان وارد کند، بنابراین بیمه محصولات در این خصوص ضروری است./ز
برچسب ها: توفان ، باغ ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.