شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد:هیچ گسستگی در طرح اقدام مشترک توافقنامه موقت درباره برنامه اتمی ایران مشاهده نمی شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در ابتدا گوینده شبکه تلویزیونی الجزیره گفت:ایران اعلام کرده است که مذاکرات بر سر برنامه اتمی این کشور ابتدا با آمریکا و سپس با روسیه برگزار خواهد شد.بر اساس برنامه قرار است که این مذاکرات روز دوشنبه در ژنو برگزار شود. مذاکرات با قدرتهای بزرگ جهانی با هدف رسیدن به توافق بر سر برنامه اتمی ایران است.

در ادامه تام آکرمن خبرنگار این شبکه تلویزیونی از واشنگتن گزارش داد و گفت:اهمیت این بیانیه این است که هدایت مقامات آمریکایی را که قرار است برای مذاکرات با  دو روزه راهی ژنو شوند،ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا برعهده دارد.این فرد همان فردی که ادعا می شود هدایت تیم محرمانه پشت پرده را برعهده داشته است که ماورای مذاکرات  چند جانبه ایران و پنج به علاوه یک به توافق درباره طرح اقدام مشترک رسید.

وی افزود:ایرانی ها با انتشار این بیانیه اعلام کرده اند که با آمریکایی ها  به طور مستقیم مذاکره خواهند کرد.تمامی این موارد نشان می دهد که حداقل هیچ گسستگی در طرح اقدام مشترک  توافق موقت مشاهده نمی شود و اگر طرفین به توافق دائمی تا ضرب الاجل بیستم ژوئیه نرسند آنگاه می توانند مذاکرات را برای شش ماه دیگر تمدید کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار