نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی بحث اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در مجلس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رحیم زارع در حاشیه جلسه‌ای که با موضوع مسائل و مشکلات واحدهای سنگ‌بری شهرستان آباده برگزار شد، با ابراز رضایت از برگزاری این جلسه، به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و افزود: در شرایط کنونی که جامعه ما دچار رکود تورمی است و از طرفی تحریم‌ها اثرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته‌اند و در نتیجه بنگاه‌های صنعتی با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند، وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط با حوزه صنعت و معدن است که نهایت همکاری را با بخش تولید داشته باشند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن میزان مصرف انرژی ادامه داد: در حال حاضر قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به‌زودی بحث اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در مجلس آغاز و در مجموع به نفع بخش تولید می‌شود.

وی در پایان از دستگاه‌های اجرایی خواست که اطلاع‌رسانی را در مورد انواع مشوق‌ها، معافیت‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی به بنگاه‌های صنعتی انجام دهند تا مدیران واحدهای صنعتی با اطلاعات کامل‌تری تصمیم‌گیری کنند.

در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده نیز به موضوع اشتغال به عنوان مهم‌ترین دغدغه مسوولان نظام اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده، ساماندهی تولید و تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در راستای کاهش موانع تولید و تعامل با حوزه صنعت و معدن است.

خلیل سلیمان‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 واحد سنگ‌بری در این شهرستان سالانه افزون‌بر 5.1 میلیون متر مربع سنگ نما را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر افزایش 12 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، 35 درصد قیمت برق، افزایش حق بیمه تأمین اجتماعی و در کنار آن رکود در بازار فروش سنگ از اهم چالش‌هایی است که مدیران واحدهای سنگ‌بری با آن مواجه هستند و می‌طلبد به منظور برون‌رفت از این شرایط دستگاه‌های اجرایی با رعایت قانون، تعامل بیشتری با واحدهای صنعتی داشته باشند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصلاح ، قانون ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
باسلام بطور مثال قانون ارزش افزوده خیلی مفید برای شهر وکشوراست ولی افراد سودجویی ارزش افزوده را از مردم بافاکتور دریافت می کنند وبه دولت پرداخت نمیکنند ومتاسفانه جیب آنها پر می شود. باتشکر