معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مطالعات فاز نخست اصلاح الگوی کشت در سطح تقریبی 25 هزار هکتار به صورت پایلوت در نقده انجام شده است.

مقصود قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در ارتباط با اصلاح الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در سال 91 اعتباری بیش از 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی طرح تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت به استان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: مطالعات فاز نخست اصلاح الگوی کشت در سطح تقریبی 25 هزار هکتار به صورت پایلوت در نقده انجام شده است و برای انجام مطالعات در سایر شهرستان‌ها حوضه آبریز دریاچه ارومیه اعتبار تخصیص نیافته که به محض تامین اعتبارات مطالعات لازم آغاز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 92 حدود 43 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار اعم از بارانی و قطره‌ای شده است.

قربانی ادامه داد: در سال 93 میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای 15 هزار و 500 هکتار آبیاری بارانی و قطره‌ای جمعا یک میلیون و 465 هزار میلیون ریال و 3 هزار هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار 150 هزار میلیون ریال است/س.

برچسب ها: نقده ، گیاهی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.