طبق گزارش هیئت تحقیقاتی ترکیه نوارهای منسوب به اردوغان ساختگی و دستکاری شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، هیئت تحقیقاتی ترکیه طی گزارشی به دادستانی ترکیه روز گذشته اعلام کرده است: نوارهای منسوب به  "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه،  ساختگی و دستکاری شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نقل کرده است که : طبق گزارشی که کارشاناسان هیئت پژوهشی علمی و فناوری در این کشور آماده کرده اند آمده است : پس از بررسی‌های کامل نوارهایی که بر روی پایگاه یوتیوب بارگذاری شده بود ، معلوم شد که این نوارها ساختگی و بوسیله جمع کردن صداها و نوارهای مختلف تهیه شده است.

همچنین طبق این بررسی معلوم شد که سازندگان این نوارها ، صداهای بسیاری را از نخست وزیر ترکیه و افراد خانواده اش دارا بودند که آنها را به روش‌های قانونی و غیرقانونی بدست آورده بودند.

گفتنی است که در ماه فوریه دادستانی ترکیه از هیئت پژوهش های علمی وفناوری ترکیه خواسته بود تا گزارشی را درباره صحت نوارهایی که منتشر کنندگان آن گفته بودند مکالمه تلفنی میان اردوغان و پسرش می‌باشد ، تهیه نماید.

در این مکالمات منسوب به اردوغان،  وی از پسرش می‌خواهد تا ده ها میلیون یورو را از خانه خارج سازد که همین مسأله باعث تقویت این شایعات که وی در فساد مالی در این کشور دست دارد تقویت شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار