اسفندیار چهاربند گفت: انتقال معلمان به پایتخت ممنوع است و تا امروز مجوزی در این باره صادر نشده است.

اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح بندی در بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی مبنی بر اینکه معلمانی که موفق به گذراندن ساعت درسی 24 ساعت نشدند، درصدی از حقوق آنها کسر می شود، گفت: در شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی سه گروه فعالیت اصلی جهت تخصیص نیروی انسانی پیش بینی شده است.
 
اگر پس از تخصیص این سه گروه فعالیت مجددا معلمی باشد که ساعت موظفش تکمیل نشده، می تواند از 13 فعالیت دیگری که در نظر گرفته شده استفاده کند. پیش بینی امسال ما این است که با اجرای بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی و بکارگیری نیروی انسانی در سه و 13 گروه در نظر گرفته شده، اساسا با پدیده ای به عنوان نیروی مازاد که به صورت موظف در کلاس ساماندهی نشده اند، روبرو نباشیم.
 
وی در ادامه افزود: این 13 فعالیت شامل مشاوره، آموزش تلفیقی کودکان استثنایی، کتابدار، متصدی آزمایشگاه، کلاس های فوق برنامه و جبرانی و تکمیلی، مربی پرورشی و مراقب سلامت و بهداشت است که بخش قابل توجهی از مازاد نیاز به نیرویی که به صورت کسر ساعت موظف به وجود می آیند را به خود اختصاص می دهند.
 
چهاربند اضافه کرد: کسر 10 درصد هنوز قطعی نیست و می‌بایست طی بخشنامه‌ای متناسب با هر ساعت طبقه‌بندی و سپس ابلاغ گردد.
 
وی در خصوص انتقال معلمان به پایتخت، تصریح کرد: انتقال به پایتخت در حال حاضر ممنوع است و تا امروز مجوزی در این خصوص صادر نشده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در خصوص تمدید نشدن بیمه طلایی برخی از فرهنگیان، همچنین اظهار کرد: به هیچ عنوان این خبر تائید نمی‌شود. از یکم خردادماه سال جاری قرارداد بیمه بین آموزش و پرورش و بیمه آتیه سازی جاری شده و هرکدام از فرهنگیان با مراجعه به واحد رفاه منطقه می‌توانند معرفی‌نامه دریافت کنند و قطعا در مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ پذیرفته می‌شوند و فرهنگیان در صورت وجود مشکلی می‌توانند بر واحد رفاه منطقه مراجعه نمایند.
 
وی درباره اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور به منظور گذراندن دوره‌های زبان گفت: برگزاری این قبیل دوره‌ها در خارج از کشور مورد تائید آموزش و پرورش نیست و از نظر فرهنگی، علمی و ضوابط و مقررات خلاف قانون است.
 
توصیه ما به اولیای دانش آموزان این است که به این پیشنهادات پاسخ مثبت ندهند، ضمن اینکه به موسسین مدارس غیر دولتی هم تاکید کرده‌ایم از برگزاری این دوره‌ها جدا اجتناب نمایند.
 
چهاربند ادامه داد: تاکنون با درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری این دوره‌ها از سوی موسسات غیر دولتی به آموزش و پرورش مواجه بوده‌ایم که با آنها موافقت نشده، زیرا هم مکان اردو و نوع موسسه متقاضی از صلاحیت و کیفیت مناسبی برخوردار نبوده است.
 
وی افزود:اردوهای خارج از کشور ممنوع نیست، اما ضوابط اعزامش منوط به بررسی‌های دقیق و احراز ضرورت‌ها و معیارهایی حاکی از تضمین سلامت روحی و صلاحیت‌های علمی و آموزشی است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، درباره ابلاغ شهریه مدارس غیر دولتی نیز گفت: شهریه مدارس غیر دولتی شامل برنامه رسمی به اضافه فوق برنامه است و شهریه براساس مجموع سلامت هفتگی که خود موسسین اعلام می کنند، ابلاغ می‌گردد.  هر فعالیت و خدمات دیگری نیاز به اخذ مجوز از منطقه و انتخاب داوطلبانه از سوی اولیای دانش آموزان دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار