مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

علت حادثه قطار تهران – مشهد ؛سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر بوده است/ برکناری و استعفای برخی از مدیران در این رابطه

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه ؛ علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارن، "محسن پورسید آقایی" مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.
در سانحه قطار تهران- مشهد، دو قطار در ایستگاه امروان در 45 کیلومتری دامغان یک نفر کشته و 31 نفر زخمی شدند.

همچنین "محسن پورسید آقایی"در این باره گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی گردد.

وی افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل شاهرود ، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی راه آهن شاهرود برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.

"پورسید آقایی" همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شاهرود شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا موافقت شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

وی افزود: اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد و بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم ،لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، مشهد ، قطار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
حتما بايد يك اتفاق بد بيوفته يك نفر هم كشته بشه تا شما ايستگاه رو به سيستم كنترل اتوماتيك مجهز كنيد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
آقای پورسید آقایی انگار شما خودتان را خارج از داستان می دانید. مثل رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در مورد اختلاس ها و ارز
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۷:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
بسمه تعالی
درتمام بخشهای مدیریتی کشور اگر با مدیران و ممجریان بی مسئولیت در دولت و بخش خصوصی همینگونه برخورد شود ملت آسوده تر خواهند زیست. سرعت عمل و برخورد در این مورد قابل تحسین بود.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
باید حتمن اتفاقه بیفته تا فکری براش بکنن
خب از اول اکنترل اتوماتیک میزاشتید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
بالاخره یه مدیر استعفا داد!! افرین به این مرد
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
باسلام چراتااین اتفاق ها نیافتداین دستگاه هارانصب نمیکنند.
آخرین اخبار