مطالعات جدید نشان می‌دهند هنگامی که با کودک به آرامی صحبت می‌کنید و سعی کنید در میان انواع کارهایی که انجام داده رفتار خوبش را تحسین کنید در این صورت از شیطنت‌های کودک کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ الگوی یک کودک ایده‌ال کودکی نیست که یک گوشه بنشیند و آرام بازی کند یا کودکی که همیشه حرف گوش کند و هیچ‌ وقت خرابکاری نکند. دنیای کودک دنیای کشف است. او مثل شما همه چیز را نمی‌داند و می‌خواهد بداند کجا زندگی می کند بنابراین نباید همه کارهایی را که انجام می‌دهد به حساب حرف گوش نکردن و شیطنت بگذارید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کودکان از لحاظ تحرک و جنب و جوش متفاوت‌اند. بعضی از کودکان هم از همان روز اول تولدشان بیش از حد جنب و جوش دارند و دست و پای خود را به طور دائم تکان می‌دهند. این کودکان با بزرگ‌تر شدن تحرک بیشتری هم پیدا می‌کنند.

با کودک به آرامی صحبت کنید و از کلماتی مانند "بس کن" استفاده نکنید و به کودک مسئولیت یاد بدهید زیرا برای رشد هر کودکی مسئولیت پذیری لازم است مشروط بر اینکه در حد توان او باشد و اگر کودک آن را ناقص انجام داد از او قدردانی کنید.

بساری از والدین برای جلوگیری از یک رفتار بد از تنبیه بدنی استفاده می‌کنند بزرگترین اشکال این روش این است که با اینکه تنبیه آن رفتار بد را برای مدتی متوقف می‌کند اما به فرزندتان یاد نمی دهد که رفتارش را تغییر دهد. تنبیه بدنی فقط به فرزندان یاد می‌دهد رفتار خوب را انتخاب کنند اما به آنها نمی‌گوید رفتار خوب چیست و احتمال برگشتن او به رفتارهای بد ریاد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیطنت ، بازیگوشی ، تنبیه ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.