حریت:

ایران و ترکیه شش موافقتنامه امضا می‌کنند

روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نوشت حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سفر به ترکیه موافقت نامه هایی برای تقویت روابط دو کشور امضا خواهد کرد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه جروزالم پست در شماره امروز خود در اینترنت، روزنامه حریت چاپ ترکیه روز شنبه اعلام کرد ترکیه و جمهوری اسلامی ایران قرار است شش موافقت نامه جدید برای تقویت همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور در سفر روحانی به ترکیه در روز دوشنبه امضا کنند. 

حریت نوشت هرچند دستور کار رسمی این سفر هنوز نهایی نشده است ، روحانی در ترکیه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر و عبدالله گل رئیس جمهور این کشور که رئیس جمهور ایران را دعوت کرده است دیدار خواهد داشت. 

ترکیه و ایران اعلام کرده اند در تلاش هستند حجم مبادلات تجاری دو کشور را به 30 میلیارد دلار در سال افزایش دهند و در گفتگوهای سران دو کشور قرار است درباره راهبردهای اقتصادی و سیاسی برای تحقق این هدف مورد مذاکره قرار بگیرد و شش موافقت نامه برای تقویت همکاری ها امضا شود.

جاناتان سانچز ، نایب رئیس بخش تحقیقات در بنیاد دفاع از دموکراسی ها به جروزالم پست گفت :روابط اقتصادی و سیاسی ترکیه با ایران همچنان رو به توسعه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار