آیین نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر ابلاغ شد

آیین نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری همچون مفقودالاثر، جانباز، آزاده و اسیر از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیات وزیران در جلسه 24 اردیبهشت 93 به پیشنهاد شماره 9/62/106/24206 مورخ 27 فروردین 92 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و به استناد تبصره(1)، ماده(4) اصلاحی قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب 1387 و تبصره بند(الف) ماده(1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 1391، آیین نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری همچون مفقودالاثر، جانباز، آزاده و اسیر را تصویب و «اسحاق جهانگیری» آن را ابلاغ کرد.

در این آیین نامه به برخی اصطلاحات از جمله شهید، در حکم شهید، جانباز، در حکم جانباز، مفقودالاثر، اسیر، آزاده، رزمنده و کشته شدن اشاره شده است.

متن کامل این آیین نامه در سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران به آدرس اینترنتی isaar.ir قابل دسترس است.
برچسب ها: احراز ، ایثارگر ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد ناعمی
۲۳:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
با سلام ایا این بخشنامه شامل سربازهای میشود که قبل از ابلاغ این بخشنامه طی حکم ناجا شهید محسوب گردیدند ولی ستاد کل نیروهایه مسلح حکم شهادت را ابطال کرده اند
آخرین اخبار