اسرائیل خواستار حضور در مراسم تحلیف السیسی/ عدم دعوت مصر از اسرائیل

روزنامه "المصری الیوم" در گزارشی نوشت : اسرائیل خواستار حضور در مراسم تحلیف سیسی است و این درحالی است که هنوز دعوتی رسمی از اسرائیل به عمل نیامده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه المصری الیوم امروز در مطلبی نوشت : اسرائیل خواستار آن است تا در مراسم تحلیف ژنرال السیسی برای مراسم ریاست جمهوری، که قرار است فردا برگزار گردد، حضور یابد و این در حالی است که مصر از اسرائیل دعوتی رسمی به عمل نیاورده است ، غیر از اینکه طبق اعلام منابع اسرائیلی، مسؤولان رسمی در قاهره ، نشانه‌های مثبتی در این زمینه ارائه داده‌اند.

این روزنامه همچنین گفته است : شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس‌هایی تلفنی با عبدالفتاح السیسی داشته و طی آن انتخاب وی را به عنوان ریاست جمهوری تبریک گفته‌اند.

این روزنامه همچنین در گزارش خودنوشت : پرز و نتانیاهو آرزوی شکوفایی و صلح برای مصر و مردم این کشور نمودند و این در حالی است که منابع اسرائیلی اعلام کرده‌اند که اسرائیل خواستار آن شده است که در مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی که فردا برگزار می‌گردد حضور یابد. 
این روزنامه سپس از قول پایگاه اسرائیلی والاه نقل می کند که این پایگاه به نقل از منابعی اسرائیلی گفته است : تل آویو تماسهایی با قاهره برقرار کرده تا  به گفتگو درباره دعوت نماینده‌ای از اسرائیل برای مراسم تحلیف سیسی بپردازد.

این منابع اسرائیلی گفته‌اند که مسؤولان رسمی قاهره نشانه‌های مثبتی در این زمینه ابراز کرده‌اند.

این روزنامه سپس در ادامه گزارش خود می‌نویسد : این پایگاه اسرائیلی در ادامه گزارش خود تأکید می‌کند که تا الان دعوتنامه‌ای رسمی به سفارت اسرائیل در قاهره ارسال نشده است .
درگزارش این پایگاه اسرائیلی همچنین آمده است که علاوه بر اسرائیل از قطر و ترکیه نیز به سبب حمایت وپشتیبانی از گروه اخوان‌المسلمین دعوتی به عمل نیامده است ؛ اما سران اسرائیل هنوز امیدوارند که در لحظات آخر نیز دعوتنامه برای حضور در این مراسم دریافت نمایند.

السیسی قبل از انتخابات اعلام کرد که قصد دارد تا به توافقنامه صلح با اسرائیل احترام بگذارد واینکه وی جز بعد از برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس ، از اسرائیل دیدار نخواهد نمود.

این گزارش در ادامه می‌گوید : روزنامه اسرائیلی هاآرتص عدم دعوت از اسرائیل را در کنار ترکیه و قطر مسخره نموده است و گفته : این سه کشور می‌توانند که جشن جایگزینی بجای تحلیف السیسی بگیرند تا بتوانند در آن حضور یابند.

این گزارش سپس از قول تحلیلگر اسرائیلی "تسفی برئیل" می‌گوید : عدم دعوت از السیسی به این مراسم مورد انتظار بود و دعوت نکردن از ترکیه نیز امری طبیعی به شمار می‌رفت ؛ چرا که نخست وزیر ترکیه رجب طیب اردوغان از انتقاد از کودتای 30 ژوئن و حمایت از اخوان المسلمین دست نکشیده بود.

این روزنامه سپس در ادامه نقل گزارش این پایگاه اسرائیلی می نویسد : برئیل دعوت مصر از رئیس جمهوری ایران حسن روحانی را یک شگفتتی بزرگ قلمداد کرده و می‌گوید : هنوز معلوم نیست که روحانی خودش در این مراسم حضور می‌یابد تا دومین رئیس جمهوری باشد که پس از 34 سال قطع روابط با مصر از این کشور دیدن می‌نماید ؛ یا یک هیئتی نیابتی با توجه به قصد سفر وی به ترکیه که قرار است تا دوشنبه صورت پذیرد ، بجای خود می‌فرستد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار