حمیدرضا رحمانی، جامعه شناس تاکید کرد: برای حل ریشه‌ای معضل جشن طلاق باید آموزش ازدواج مناسب و زندگی سالم را به جوانان بدهیم.

حمیدرضا رحمانی، جامعه شناس درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل بزرگ جامعه ما این است که آموزش‌هایی برای مهارتهای زندگی نداریم و این مشکل از نقص محتوایی آموزش و پرورش کشور ما است.

وی ادامه داد: دانش آموزان کشور ما از روز اول مدرسه تا فارغ التحصیلی، روابط با پدر و مادر وهمسر و فرزند را یاد نمی‌گیرند و آموزش تعاملات مناسب با دیگران در 12 سال تحصیلات دانش آموزی وجود ندارد.

این محقق و پژوهشگر مسائل اجتماعی تأکید کرد: حتی در دروس اصلی حوزه‌های علمیه هم این آموزش‌ها جایگاهی ندارد بلکه افراد باید با مطالعات آزاد به این مهارتها دست یابند.

رحمانی با اشاره به اینکه زندگی فردی و تعاملات اجتماعی اجتماعی نیاز به آموزش دارد گفت: این نیاز از ذات انسان سرچشمه می‌گیرد چرا که در حیوانات این مهارتها را به طور غریزی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ریشه مشکل جشن طلاق درعدم یادگیری ازدواج کردن است چرا که جوانان در جامعه ما نمی‌توانند  گزینه مناسبی را برای خود انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه افزود: انسانها تصور غلطی از ازدواج دارند در نتیجه به غلط ازدواج می‌کنند و اشتباهی را به اشتباهات گذشته خود اضافه می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا زوج‌ها برای جدایی از هم جشن بگیرند.

رحمانی تأکید کرد: باید به جوانان آموزش زندگی بدهیم چرا که زن ومرد دو موجود کاملاً متفاوت هستند و با دیدگاه‌های متفاوت زنانه یا مردانه نمی‌شود به زندگی نگاه کرد و در نتیجه تفاهم حاصل نخواهد شد.

این جامعه شناس با اشاره به این که رسانه‌ها درتبلیغات و فیلم های خود دروغ بزرگی را به خورد جوانان جامعه می‌دهند، گفت: درفیلم‌ها جوانی در لحظه‌ای با دیدن دختری، عاشق می‌شود و با او ازدواج می‌کند و زندگی خوبی هم از آنهانشان داده می‌شود درصورتیکه این موضوع حقیقت خارجی ندارد و این ازدواج‌ها با مشکلات فراوانی همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار