مراسم رونمایی از کتاب 40 جلدی دانش زیباسازی با حضور محمد جواد شوشتری، محمود صلاحی، معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران، دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جلسه با اشاره به اینکه تکیه بر دانش در امور روزمره زندگی یکی از موضوعاتی است که جهان امروز به سمت آن گام بر میدارد، گفت: توجه به سه عنصر، دانش، آگهی و آموزش در این مجموعه از زاویه توجه به موضوع علم گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه برای انتشار و به چاپ رساندن این جموعه حدود 2 سال برنامه ریزی و مطالعه صورت گرفته است، افزود: امیدواریم این مجموعه به یک نهاد در حوزه زیباسازی شهر تهران تبدیل شود.

دکتر کامیاب با تاکید بر موضوعات به کار رفته در این مجموعه مانند نورپردازی، طراحی آب نماها، میادین و غیره، ادامه داد: این مجموعه با توجه به ویژگی هایی مانند زبان ساده و روایی و کوتاهی و مختصر بودن تلاش کرده تا هدف های لازم در حوزه زیباسازی را تامین کند.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران شاید در نگاه اول این کتاب ها مجموعه های کوچک در 40 صفحه به نظر برسد اما در حقیقت کارهای مطالعاتی زیادی در مورد آن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در آینده از لحاظ کمی  کیفی شاهد تعداد بیشتری از این موضوعات باشیم، گفت: رشد داشن و علم در زمان حال با رشد تصادی در حال بالا رفتن است.

در ادامه این جلسه دکتر سید محمد جواد شوشتری، مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهر ان با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران دوسال پیاپی به عنوان سازمان نمونه در حوزه پژوهش معرفی شده است، گفت: استانداری سازی در حوزه هایی که نگاه هنری به آن غالب است کار راحتی نیست و سازمان زیباسازی شهر تهران به خوبی از پس این مهم بر آمده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش بین بخشی سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه شهرداری و زیبایی و موضوعات آن، به تعداد آدمها نظریه در این زمینه وجود دارد، افزود: این مجموعه 40 جلدی به گونه ای به چاپ رسیده است که قطعا در گنجه و کتابخانه ها نخواهد ماند و دقیقا به عنوان یک دانش در شهرداری ها استفاده خواهد شد.

دکتر شوشتری با تاکید بر اینکه این مجموعه می تواند به عنوان یک مبنای کار ارزیابی در مناطق شهرداری مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: این مجموعه می تواند به استانداردی برای انجام کار در حوزه های زیباسازی در تمام مناطق 22 گانه شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران خوشبختانه در سالهای اخیر در بحث هویت و معماری کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدوارم چاپ و استفاده از مجموعه هایی از این دست بتواند نظم و هارمونی خوبی در شهر ایجاد کند.

دکتر محمود صلاحی، معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در سالهای اخیر فعالیت های خوبی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران صورت گر فت است، گفت: کارهای فعالیت های این سازمان به گونه است که همیشه در معرض دیدی عموم و قضاوت قرار دارد.

وی با بیان اینکه نباید این از نکته غافل بود که بدون دانش هر چیزی ابتر است، ادامه داد: هیچ دانشی ماندگاری آن زیاد نیست مگر این که با هنر همراه شود.

دکتر صلاحی با تاکید بر اینکه باید ادارات زیباسازی مناطق این مجموعه 40 جلدی را مطالعه و امتحان دهد، افزود: در جلد های مختلف این مجله به موضوعات خوبی مانند نور، نماد ها، روشنایی ، نما و غیره پرداخته شده است که قابل تامل و مطالعه است.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران مجموعه 40 جلدی دانش زیباسازی میتواند برای شهرداری مناطق و نواحی به عنوان یک ارزیابی و عملکرد د رحوزه های زیبایی در نظر گرفته شود.

صلاحی با بیان اینکه تهران با جمعیت ثابت و متغییر به عنوان ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود، گفت: پرداختن به موضوعات زیباسازی نشان دهنده توجه مسولان این سازمان به موضوعات بصری و زیبایی شناختی است.

در پایان این مراسم با حضور دکتر سید محمد جواد شوشتری، مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهر ان، دکتر محمود صلاحی، معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران، دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از مدیران و مسولان این سازمان این مجموعه 40 جلدی رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.