مدیرجهاد کشاورزی سمیرم گفت: هزار هکتار از باغات شهرستان در اثر پدیده خشکسالی دچار تنش شدند و با وجود همه تلاش های انجام شده حدود 5 درصد باغات به طور کامل خشک شدند.

 

همتعلی انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اظهار کرد: شهرستان سمیرم با دارا بودن 36 هزار هکتار باغ سیب 52 درصد سطح باغات استان را دارد.

وی افزود: از زمان شروع خشکسالی(سال زراعی 86-87) تا سال زراعی 91-92 مجموعا 14 هزار هکتار از باغات شهرستان در اثر پدیده خشکسالی دچار تنش شدند و با وجود همه تلاش های انجام شده حدود 5 درصد باغات خشک شدند.
مدیرجهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: تنش خشکسالی موجب کاهش تولید محصول سیب درختی شهرستان طی سال های اخیر شده است.
وی به تشریح وضعیت خشکسالی در مناطق مختلف شهرستان پرداخت و ادامه داد:در حوزه پادنای وسطی و سفلی در سطح 640 هکتار باغات و 232 هکتار از مزارع و نیز 200 هکتار ازباغات حوزه پادنای علیا با بحران آب مواجه هستند.
انصاری گفت: در بخش وردشت نیز 2290 هکتار مزارع در وضعیت بحرانی است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت حومه و دشت جنوب سمیرم افزود: با توجه به کاهش میزان نزولات جوی پیش بینی می شود با شروع فصل گرما(از ابتدای خردادماه به بعد) بدون شک شاهد بروزوضعیت بحرانی آب خصوصا در دشت ها باشیم.
شهرستان سمیرم با دارا بودن 36 هزار هکتار باغ، 12 هزار نفر کشاورز، 250 رشته قنات، 560 دهنه چشمه، 562 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در فاصله 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان قرار دارد/س .


 

برچسب ها: اصفهان ، باغات ، سیب ، سمیرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.