تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز شنبه 17خرداد 1393 هجری خورشیدی برابر با 7ژوئن 2014 میلادی و 9شعبان 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 69 سال پیش در چنین روزی، مسابقه‌ی بزرگ دوچرخه سواری تهران با شرکت 104نفر از تهران تا تجریش به مدیریت منوچهر مهران برگزار شد. در این مسابقه داویدیان با زمان 29 دقیقه و 18ثانیه و 5 صدم ثانیه اول شد. پس از او به ترتیب رشیدیان، کوتاچیان، میرزا میرزاده و کلانی دوم تا پنجم شدند.

63 سال پیش در چنین روزی، سومین بار یک مسابقه دوستانه کشتی بین تیم‌های استقلال و دمیراسپورت ترکیه درمحل سیرک تهران برگزار شد و تیم استقلال با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید. امیر امجدی دروزن اول، غیبعلی نوری دروزن دوم، نوربخش در وزن سوم، عزیزاله در وزن چهارم برندگن تیم استقلال بودند.

63 سال پیش در چنین روزی، مسابقات تشویقی فدراسیون دومیدانی درورزشگاه امجدیه برگزار شد واین افراد به مقام اول رسیدند. در پرتاب وزنه منصور میراشرافی با پرتابی معادل 12 متر و 72 سانتی متر در پرش ارتفاع اشتری با پرشی معادل یک متر 75سانتی متر، در پرتاب نیزه یورا عبدالعین با پرتابی معادل 50متر و 50 سانتی متر، در دو 1500 متر علی باغبانباشی با زمان 4دقیقه و 17ثانیه و در دو 5هزار متر نیز علی باغبانباشی با زمان 16دقیه و 11ثانیه.

59 سال پیش در چنین روزی، تیم بسکتبال هادلن آمریکا به ایران آمد این تیم قهرمان مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا درآن هنگام بود.
4روز اقامت درایران به نمایش بازی بسکتبال برای مردم علاقه مند به ورزش پرداخت.

57 سال پیش در چنین روزی، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد دراستانبول ترکیه برگزار شد و تیم ترکیه به مقام قهرمانی رسید. تیم شوروی وایران به ترتیب دوم وسوم شدند. نبی سروری در وزن ششم به مقام اول رسید، حسین ملاقاسمی دروزن سوم ، دوم شد و حسین نوری در وزن هفتم مقام چهارم را کسب کرد.

51 سال پیش در چنین روزی ، در یک مسابقه دوستانه فوتبال که در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد تیم دوسلدورف آلمان با نتیجه 2 بر 1 استقلال را شکست داد. گل تیم استقلال را عسگرزاده دردقیقه 59 زد. در این دیدار منوچهر تویورچی، حسن حبیبی، محمد رنجبر و کرم نیرلو از بهترین بازیکنان بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسابقه ، کشتی ، امجدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار