گزارش‌ها حاکی از كاهش80 درصدی حجم بارش‌هادر حوضه‌های آبريز اصلي كشور تا پایان 17 خرداد است و همچنین حجم آب ورودی به سدها نیز کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ارتفاع كل ريزشهاي جوي از اول مهر لغايت 17 خرداد سال آبي 92-93 بالغ بر 212 ميليمتر مي‌باشد.

اين مقدار بارندگي نسبت به ميانگين دوره‌هاي مشابه درازمدت( 229 ميليمتر) 7 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبي گذشته( 225 ميليمتر) 6 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

همچنین حجم بارش اول مهر تا پايان 17 خرداد معادل 349.382 ميليارد مترمكعب مي‌باشد.

میزان بارش‌ها در هر پنج حوضه خليج فارس و دريای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مركزی، مرزی شرق و سرخس طی سال آبی جاری در مقايسه با دوره درازمدت 80 درصد كاهش یافته است.

*** کاهش پنج درصدی آّب ورودی به سدها

‌حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، با پنج درصد كاهش درمقایسه با سال آبی گذشته به 27 ميليارد و 30 ميليون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 28 ميليارد و 310 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، 18 ميليارد و 80 ميليون مترمکعب گزارش شده است در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان 19 ميليارد و 130 ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور درمقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، پنج درصد كاهش نشان مي‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز هم‌اکنون 27 ميليارد و 900 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل دو درصد افزايش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 27 ميليارد و 300 ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

انتها پیام/

برچسب ها: بارش ، سد ، حوضه های آبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار