مدیرکل بنادرو دریانوردی مازندران گفت : آمادگی داریم تا از تمام ظرفیت های موجود برای اجرای طرح های مختلف بویژه گردشگری دریایی و یا پرورش ماهیان خاویاری در قفس از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

ˈ منوچهرتاتینا ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : در صورت استقبال سرمایه گذاران ، این نهاد آمادگی دارد علاوه بر فراهم کردن زیرساخت ها ، مبالغ قابل توجهی تسهیلات از محل وجوه اداره شده در اختیار آنان قرار دهد.

وی ساخت اسکله در مناطق مختلف ساحلی با هدف راه اندازی شناورهای مسافری دریایی بین بنادر استان و یا کشورهای همسایه را نمونه ای از طرح های مورد حمایت اداره کل بنادر مازنران اعلام کرد.

تاتینا اتخاذ ساز و کارهای تشویقی برای استقبال بیشتر سرمایه گذاران در جهت اجرای چنین طرح هایی را از سوی مسوولان نهادهای ذیربط بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،فرمانداران ، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی بسیار موثر دانست.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندرن گفت : باوجود نامه نگاری های فراوان مسوولان بویژه نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد از سال گذشته برای اجرای این گونه طرح ها ، تاکنون این موضوع به طورجدی مورد پیگیری قرار نگرفته است.

وی از دریای خزر به عنوان یک قابلیت بسیار مهم در ایجاد اشتغالزایی و تولید ثروت یاد کرد و افزود : امیدوارم با اجرای چنین طرح هایی از سوی سرمایه گذاران شاهد تحقق این مهم در این مناطق باشیم.

تاتینا از مسوولان نهادهای ذیربط بویژه رسانه ها خواست تا در این بخش بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و براساس نظرسنجی های رسمی حدود 90 درصد از گردشگران برای استفاده از دریا بویژه در فصول گرم سال به این استان سفر می کنند.

امیرآباد ، فریدونکنار ، نکا و منطقه ویژه اقتصادی نوشهر از بنادر مازندران محسوب می شوند.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است./ش/ن

برچسب ها: حمایت ، دریا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.