فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: خشکسالی سال زراعی جاری بیش از 190 میلیارد تومان به کشتزارهای این شهرستان به ویژه اراضی دیم خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بیله‌سوار، اظهار داشت: بیش از 90 درصد اراضی دیم شهرستان بیله‌سوار بر اثر خشکسالی و کمبود منابع آب دچار خسارت شده که در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی قرار شد از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت انجام شود.

وی گفت: برای جبران ضرر و زیان از پدیده خشکسالی امور آب مغان مکلف شده نسبت به تأمین آب زراعی برای کشت دوم تولید محصولات خود به ویژه زیر کانال و پمپاژ هشت اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار بیله‌سوار، ضرورت تخصیص آب مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی را بیان کرد و افزود: در این زمینه باید از شیوه‌های نوین آبیاری به جای آبیاری سنتی استفاده شود تا بهره‌وری افزایش یافته و هزینه‌ها به حداقل برسد.

حلیم در ادامه خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا به هر شکل ممکن وضعیت منابع آب و تأمین آن در مزارع را اصلاح کنیم تا با برطرف شدن شیوه‌های غلط زمینه خوب برای کشت محصولات متنوع فراهم آید.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: بیله ، سوار ، خسارت ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.