رئیس پارک علم و فناوری مازندران از پیگیری ابلاغ مصوبه واگذاری زمین مرکز تحقیقات جهادکشاورزی در منطقه قراخیل شهرستان قائمشهر از طرف هیئت وزیران به این پارک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، نشست مشترک علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران با ربیع فلاح استاندار مازندران برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در این نشست گفت: تاکنون 50 واحد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر شدند.

علی معتمدزادگان یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری مازندران در سال 93 را ایجاد حداقل سه مرکز رشد جدید در سطح شهرستان‌های استان دانست.

وی ادامه داد: با امکانات موجود و فضای فعلی این پارک نمی‌تواند به اهداف از پیش تعیین شده برسد.

معتمدزادگان عدم اختصاص زمین مناسب و عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری در استان را از مهم‌ترین مشکلاتی دانست که مجموعه پارک علم و فناوری با آن دست به گریبان است.

وی با تاکید بر لزوم مساعدت و حمایت‌های استانداری مازندران از پارک علم و فناوری و واحدهای دانش‌بنیان اظهار داشت: آماده کردن برنامه آمایش فناوری استان، اخذ مجوز حداقل 20 درصدی شرکت‌های موجود به منظور دانش‌بنیان شدن و دریافت صلاحیت از کارگروه ویژه را از مهم‌ترین جذابیت‌های پارک علم و فناوری مازندران دانست.

معتمدزادگان جذب بدون محدودیت جنسی و سنی حتی در قالب هسته‌های فناور دانش‌بنیان و صاحب ایده و حمایت‌های مالی و اداری و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی را نیز در این لیست قرار داد.

وی تصریح کرد: با وجود محرومیت و محدودیت فضای استقرار، این واحدهای فناور و دارای ایده به صادرات محصولات دانش‌بنیان خود به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز دست یافتند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران ابلاغ مصوبه واگذاری زمین مرکز تحقیقات جهادکشاورزی در منطقه قراخیل شهرستان قائمشهر از طرف هیئت وزیران به این پارک و استفاده از ظرفیت خیران به ویژه خیران حوزه فناوری و ظرفیت موجود در شهر ساری از طریق حمایت‌های شورای شهر و شهردار برای در اختیار قرار دادن ساختمان و یا زمین مناسب به پارک را از جمله تلاش‌های صورت گرفته در راستای حل مشکل زمین و ساختمان برشمرد./ش/ن

برچسب ها: ابلاغ ، مازندران ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.