مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همچنان 9 درصد جمعیت استان اردبیل از نعمت سواد بی‌بهره هستند که تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی این افراد را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صابر سپهری امروز در جلسه ستاد با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در اردبیل اظهار داشت: در حالی که میانگین کشوری در باسوادی 92 درصد است این میانگین در استان اردبیل 91 درصد است که تلاش می‌کنیم با مشارکت خود اولیای دانش‌آموزان و آمارگیری از مناطق شهری و روستایی این توانمندی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان به عنوان یک طرح بومی‌سازی شده مورد توجه است، خاطرنشان کرد: با این حرکت می‌توان به انسداد بی‌سوادی و به حداقل رساندن افراد بی‌سواد جامعه تا پایان برنامه پنجم توسعه امیدوار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ما در گروه سنی 10 تا 49 سال طرح باسواد کردن اولیای دانش‌آموزان را اعم از پدر و مادر برادر و خواهر و بستگان درجه یک اجرا می‌کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم حدود 76 هزار نفر در قالب این طرح باسواد شوند.

سپهری فرمان تاریخی امام راحل را در ایجاد نهضت سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی یادآور شد و گفت: سعی و تلاش ما بر این است تا آخر سال 95 جشن باسواد کردن اکثریت جمعیت استان اردبیل را حتی بالاتر از ضریب کشوری جشن بگیریم.

وی ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف در شناسایی جذب و آموزش افراد بی‌سواد را ضروری بیان کرد و ادامه داد: ما از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم در این سه حوزه نهضت‌سوادآموزی را همکاری کنند تا امر سوادآموزی با انگیزه و رغبت بیشتر انجام شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، افراد ، ببیسواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.