لیگ جهانی والیبال 2014؛

پرتوی: ناشناخته نیستیم‌ که شگفتی ساز شویم/داد زدن‌های کواچ فشار روانی تیم را بالا می‌برد

تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار از سری مسابقات جهانی 2014 مقابل تیم برزیل با نتیجه سه بر دو شکست خورد.

 عزیز پرتوی‌ پیشکسوت والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:باید بدانیم که این تیم با تیم ملی والیبال که در مسابقات لیگ جهانی سال گذشته شرکت کرده  بود تفاوت‌های بسیار زیادی دارد ما سال 2013 در مسابقات لیگ جهانی بازی‌های درخشانی را با سرمربیگری‌ ولاسکو از سوی ملی‌پوشان شاهد بودیم امسال به دلیل شرایط موجود دیگر نمی‌توان منتظر تکرار آن  دیدار‌ها بود.
 
پرتوی یاد آور شد: تا سال گذشته والیبال ایران برای حریفانش‌ ناشناخته بود در صورتی که هم اکنون شاهدیم که شناخت حریفان هم گروهمان‌ از نوع عملکرد ایران در مسابقات لیگ جهانی بسیار بالاست و با آنالیز دقیقی که از تیم ما کرده‌اند با قدرت کافی مقابل بازیکنان قد علم می‌کنند.
 
مربی بین‌المللی والیبال کشورمان یاد آور شد: بازیکنان ملی‌پوش کشورمان امسال در حد سال گذشته نیستند برخی از مهره‌های کلیدی تیم مثل " امیر غفور‌"  و آرمین تشکری به دلیل مصدومیت نتوانستند آن طور که باید و شاید در تیم ایران قدرت نمایی کنند.
 
 علاوه بر این مساله باید بگویم که کواچ به عنوان سرمربی تیم هنوز نتوانسته روی تیم تسلط کافی پیدا کند و مهره‌های تیم را به خوبی نشناخته است و به همین دلیل تعویض‌ها برخی موارد جواب نمی‌دهد.
 
پرتوی گفت: تیم ما از پوئن‌ 20 به بالا نمی‌تواند عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد که این مساله دلایل بسیار زیادی از جمله مسائل روحی و روانی عدم اجرای ارکان اصلی و ... داشته باشد ملی‌پوشان  کشورمان در بازی نخست خود مقابل برزیل خیلی راحت اسیر دفاع حریف می‌شدند و دریافت آنها نقاط ضعف زیادی در خود داشت.

وی تصریح کرد: برزیل در این دیدار آن تیمی نبود که سالهای سال در والیبال جهان می‌درخشید شاید آنها هم نا آماده هستند.

به نظر من یکی از ایراداتی که می توان به مسابقات لیگ جهانی گرفت زمان اجرای آن است. چون این رقابت‌ها در فصلی برگزار می‌شود که هوا گرم بوده و ملی‌پوشان آب زیادی مصرف می‌کنند این مسئله روی فرم والیبالی آنها تاثیر گذار است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان کشورمان در بازی مقابل برزیل عملکرد بهتری نسبت به دیدار‌های ایتالیا داشتند؟ اظهار داشت: به هیچ عنوان تیم ایتالیا و برزیل را نباید با یکدیگر مقایسه کرد، ایتالیایی‌ها هم اکنون در رده اول جهان هستند ما باید نتیجه بازی شب گذشته را به نفع خود به پایان می‌ رساندیم چون حق ما برد بود ولی این طور نشد که به خاطر عوامل مختلف از جمله اشتباهات فردی و چگونگی انجام تعویض‌ها بود. بازیکنان تیم ایران در بازی با برزیل تعداد زیادی سرویس خراب کردند که این امر ناشی از استرس بالای آنها بود.

پرتوی تصریح کرد: به نظرم مربی تیم ایران در وقت‌های اضافه خیلی احساسی با ملیپوشان صحبت می‌کند، بلند صحبت کردن باعث تحریک روحی و روانی بازیکنان و افزایش استرس آنها می‌شود باید وی همانند ولاسکو‌ با آرامش در مواقع حساس با ملی پوشان صحبت کند، این نوع برخورد بار روانی بازیکنان را افزایش می‌دهد.

وی باید بداند که بازیکنان " پروجا‌ " که در لیگ ایتالیا کار میکردند شرایطشان با ملی پوشان ایران فرق دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ ، جهانی ، ناشناخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۲:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
صحبت های شما درباره ی بلند صحبت کردن کواچ و استرس وارد کردن اون و مقایسه با ولاسکو مثل اینه که بریم مدرسه معلم شیمی خیلی امتحان بگیره ولی معلم زیست پرسش درس جزء برنامه هاش باشه و اگه بهش اعتراض کنی می گه:هر معلمی شیوه ی خودش رو داره...........کواچ شیوه ی خودش رو داره!
اعتراض نکنید!
آخرین اخبار